همشهری‌آنلاین: جنگ‌های افغانستان و عراق به طور متوسط برای هر خانواده چهار نفری آمریکایی به قیمت20 هزار دلار تمام شده است

محاسباتی که توسط اعضای دموکرات کنگره آمریکا (کمیته مشترک اقتصادی کنگره) صورت گرفته نشان می‌دهد برای دولت آمریکا هزینه جنگ‌های عراق و افغانستان، تقریبا دو برابر رقمی بوده که تاکنون برآورد شده بود.
طبق این بررسی که گزارش آن سه شنبه 13 نوامبر، در اختیار کنگره آمریکا قرار گرفته، هزینه این جنگ ها به خاطر مخارج پنهانی مانند افزایش بهای نفت و معالجه سربازان مجروح، معادل یک و نیم تریلیون است در حالی که قبلا 804 میلیارد دلار محاسبه شده بود.

تهیه کنندگان گزارش، در محاسبه هزینه جنگ، بهره پولی را هم که دولت برای تامین مخارج جنگ قرض کرده منظور کرده اند.

طبق این گزارش جنگ های افغانستان و عراق به طور متوسط برای هر خانواده چهار نفری آمریکایی به قیمت20 هزار دلار تمام شده است.

در گزارش مورد بحث پیش بینی شده که این هزینه طی دهه آینده ممکن است به 46 هزار و 300 دلار برای هرخانواده، برسد.

کمیته دموکرات های کنگره آمریکا همچنین تخمین زده که مداوای سربازانی که در جنگ مجروح شده اند ممکن است هزینه جنگ را بیش از 30 میلیارد دلار افزایش دهد.

از جمله این هزینه ها پولی است که به سربازان معلول و نیز سربازانی که در اثر شرکت در جنگ آسیب روانی دیده اند پرداخت می شود.

جاستین وب، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید هدف دموکرات ها از تهیه این گزارش، تشدید مخالفت آمریکایی ها با جنگ عراق است.

جمهوریخواهان آمریکا هنوز رسما به این گزارش پاسخ نداده‌اند

کد خبر 36560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز