همشهری آنلاین: نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیدار دکتر لاریجانی و خاویر سولانا در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، در پی انتشار برخی اخبار درباره لغو دیدار "علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی و "خاویر سولانا" رییس سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، "علی اصغر سلطانیه" سفیر جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از توافق طرفین برای زمان برگزاری این دیدار خبر داد.

دکتر "علی اصغر سلطانیه" عصر چهارشنبه[15 شهریور] در گفتگو با ایرنا در وین گفت: تا آنجا که اطلاع دارم طرفین توافق کرده‌اند که این دیدار ظرف چند روز آینده در وین برگزار شود.

پیش از این گفته شده بود که دیدار بین دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در وین برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود که دیدار بین این دو دیپلمات ارشد ایران و اتحادیه اروپا، برای نزدیک شدن دیدگاه‌های طرفین درباره پیشنهادهای اروپا به ایران انجام می شود.

پیشتر سخنگوی سولانا با در واکنش خبرهایی که در مورد دیدار روز چهارشنبه لاریجانی و سولانه در وین، در رسانه‌های اتریش منتشر شده بود، به دیدار قریب‌الوقوع لاریجانی و سولانا اشاره کرده بود.

کریستینا گالاچ، گفته بود: "اخباری که مطرح شده فقط گمانه‌زنی است. نه مکان و نه زمان ملاقات تاکنون مورد توافق قرار نگرفته است."

وی تصریح کرده بود، سولانا و لاریجانی در تماس مستمر با یکدیگر هستند و به این توافق رسیده‌اند که "به زودی در اروپا با یکدیگر ملاقات کنند".

کد خبر 3621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز