رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا خواستار اختصاص ۵ میلیارد تومان برای خانواده‌های شهدای آتش‌نشان در بودجه سال آینده شد.

شورای شهر

اين پيشنهاد در جريان تصويب بودجه سال‌96 شهرداري تهران بررسي خواهد شد. دراين باره محمد حقاني نيز ضمن تأييد پيشنهاد اختصاص اين مبلغ به‌منظور تأمين سرپناه براي خانواده‌هاي داغديده 16آتش‌نشان كه درجريان عمليات اطفاي حريق ساختمان پلاسكو به شهادت رسيدند، پيشنهاد كرد:

براي اينكه فكري نيز به حال كسبه بلاتكليف پلاسكو شود فعلا به آنها اجازه داده شود تا اجناس باقيمانده در انبار خود را از طريق فروشگاه‌هاي شهروند توزيع كنند.بنابراين گزارش در جلسه روز گذشته شوراي شهر 3دستور جلسه نيز مورد بررسي و تصويب قرار گرفت.

  • تصويب 3طرح فوريت‌دار

يكي از دستورات جلسه مربوط به يك فوريت الحاق يك تبصره به مصوبه تعيين بهاي خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا بود براساس اين مصوبه اگر چنانچه ادارات، مسئولان بلند‌پايه يا وزارتخانه‌هايي تقاضاي دريافت خدمات رايگان كفن و دفن از بهشت زهرا داشته باشند اين هزينه‌ها را همان ادارات و وزارتخانه‌ها متقبل شوند.

دستور جلسه بعدي نيز يك فوريت الحاقيه اصلاحيه مصوبه مجوز عوارض تمديد پروانه ساختمان‌هاي نيمه‌كاره بود كه به تصويب رسيد. موضوع از اين قرار بود كه تعداد قابل توجهي از تعاوني‌هاي مسكن با مراجعه به شوراي شهر بابت ارقام چندميلياردي قبض عوارض تمديد پروانه گلايه داشتند دليل اين مسئله نيز پايان يافتن مهلت پروانه ساخت و سازشان بود كه باعث مي‌شد آنها مشمول قانون تطويل عوارض شوند اما هدف قانونگذار از اخذ اين عوارض آن بوده است كه سازندگان را وادار سازد تا با سرعت بيشتر نسبت به اتمام كار اقدام كنند و ساخت وسازهاي خود را نيمه‌كاره در شهر رها نسازند.

نگراني مطرح‌شده از سوي پژمان پشمچي‌زاده به‌عنوان معاون معماري و شهرسازي شهردار تهران اين بود كه نكند تصويب اين طرح باعث شود تا سازنده‌اي پس از اتمام مهلت پروانه‌اش مجددا اين امكان را داشته باشد كه بدون اضافه شدن عوارض 2سال تنفس براي كارگاهش بگيرد. ديروز در شوراي شهر موضوع تبديل وضعيت استخدامي 5هزارنفر از كاركنان قراردادي شهرداري به ثابت نيز بررسي شد.

قضيه اين بود كه شروط اعلام شده از سوي سازمان اداري و استخدامي كشور مبني براينكه كساني كه مدرك تحصيلي فوق‌ديپلم به بالا دارند براي تبديل وضعيت حتما بايد 3سال متوالي قرارداد مستقيم با سازمان متبوعه داشته باشند كه اين امر باعث شده تا 168نفر از پرسنل شهرداري و شوراي شهر با وجود اينكه در امتحانات استخدامي شهرداري شركت داشتند نسبت به تغيير وضعيت خود با ابهام و نگراني مواجه شوند. ديروز نيز اين طرح دوفوريتي از سوي معصومه آباد مطرح و مورد دفاع قرار گرفت، فضاي كلي حاكم برجلسه اين بود كه كار استخدام و گزينش هيچ‌يك از افرادي كه در جلسه امتحان شركت كرده بودند متوقف نشود و حتي بتوانند در مرحله دوم امتحانات نيز شركت كنند.

  • تأكيد بر تقويت نظارت در شورا

ديروز 2نطق پيش از دستور يكي از سوي ولي‌الله شجاع‌پوريان و ديگري پرويز سروري ارائه شد. در نطق اول شجاع‌پوريان عضو كميسيون نظارت و حقوقي با استناد به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر لزوم پاسخگويي و ترويج فضاي پرسشگري در جامعه خواستار آن شد تا نهاد يا شخص مقصر در حادثه آتش‌سوزي پلاسكو و متعاقب آن به شهادت رسيدن تعدادي از نيروهاي آتش‌نشان مشخص شوند. وي همچنين عملكرد رسانه ملي در حادثه ساختمان پلاسكو را مورد انتقاد قرارداد چراكه به‌گفته وي اين رسانه فقط سراغ چند عضو خاص از اعضاي شورا مي‌رفت. وي درعين حال بر لزوم تقويت وظيفه نظارتي شوراي شهر تأكيد كرد و گفت كه سازمان آتش‌نشاني نيازمند تجهيزات و امكانات لازم و به‌روز به‌ويژه ناوگان هوايي است.

پرويز سروري، رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران نيز در نطق خود با اشاره به روحيه تجمل‌گرايي و اشرافي‌گري در مسئولان گفت: يك بدهكار بانكي هديه‌اي ۱۶ ميليارد توماني ‌ به خانم يكي از مسئولان داده است كه اين خلاف روحيه انقلابي‌گري مورد تأكيد مقام معظم رهبري است.

وي افزود: در همه انقلاب‌ها، مرحله گذر از نهضت به نظام را طولاني مي‌كند و اين روند با تشكيل دولت‌‌هاي موقت است، ولي شاهكار امام(ره) اين بود كه نهضت را سريع‌تر به نظام تبديل و نظام را به‌صورت نهضتي اداره كرد. از نظر سروري در حوزه اقتصاد مشكل اساسي اين است كه مديران در حوزه اقتصادي نگاه‌شان به آن سوي آب‌هاست و به زمان گذشته و شاه برگشته‌اند و به همين دليل مديريت اقتصاد مقاومتي رخ نمي‌دهد كه اين يعني خلاف انقلاب عمل كردن.

  • باز هم تنش در شوراي شهر

نطق پيش از دستور رئيس كميسيون نظارت و حقوقي موجب شد تا تذكر آيين‌نامه‌اي يكي ديگر از اعضا براي دقايقي جلسه شوراي شهر را متشنج كند. اين براي چندمين‌بار در هفته‌هاي اخير است كه مسائل حاشيه‌اي و رويكردهاي سياسي موجب چنين مسئله‌اي در جلسه شوراي شهر تهران مي‌شود. پس از اين تذكر بين 2عضو اصولگرا و اصلاح‌طلب شوراي شهر بحث بالاگرفت به‌نحوي كه ديگر اعضاي شوراي شهر و به‌خصوص مهدي چمران از جايگاه رياست شورا، مجبور به وساطت و پايان دادن اين تنش شدند.

جدول

کد خبر 361409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha