۱۴۰ سارق و تبهکار در عملیات پلیس پایتخت دستگیر شدند. سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران در این خصوص گفت: با توجه به نزدیک شدن به سال جدید و افزایش فعالیت سارقان، پلیس آگاهی تهران طرح مهار را در روزهای پایانی سال اجرا کرده که ۱۴۰نفر در این طرح دستگیر شدند.

دستگیری متهمان

وي افزود: دستگيرشدگان 139 مرد و يك زن بودند كه در قالب 29باند فعاليت داشتند. 10باند مربوط به سرقت اماكن و منازل، 10باند زورگير و 9باند مربوط به سرقت لوازم داخل خودرو بودند. سردار محمديان تصريح كرد: ميانگين سني دستگيرشدگان 17تا 38سال است و 53درصد از آنها داراي سابقه كيفري و مابقي بدون سابقه هستند. به گفته وي، تمامي دستگير‌شدگان به مراجع قضايي معرفي شده‌اند و رسيدگي به پرونده آنها آغاز شده است.

درميان متهماني كه در طرح پليس آگاهي دستگير شده‌اند داماد 23ساله‌اي حضور دارد كه جرمش با بقيه متفاوت است. متهمان ديگر همه به جرم سرقت دستگير شده‌اند اما سعيد جرمش تيراندازي و شروع به قتل نوعروسش است. او چند روز پيش با شكايت همسرش تحت تعقيب قرار گرفت تا اينكه روز دوشنبه به دام پليس افتاد. او مي‌گويد به‌خاطر فرار از پرداخت 264سكه مهريه همسرش، نقشه قتل او را كشيده بود.

  • نمي دانستي مجازات قتل، قصاص است؟

چرا، ولي به آخر خط رسيده بودم، هرچه به همسرم مي‌گفتم بيا زندگي كنيم قبول نمي‌كرد. نمي‌خواستم طلاقش بدهم تا اينكه او مهريه‌اش را به اجرا گذاشت و من اين نقشه را كشيدم.

  • چند وقت از زندگي‌تان مي‌گذشت؟

هنوز يك سال نشده بود كه با هم ازدواج كرده بوديم. تازه عروس و داماد بوديم و 11‌ماه بيشتر از تاريخ عقدمان نمي‌گذشت.

  • اختلاف‌تان برسرچه بود؟

او 8 سال از من بزرگ‌تر بود و با هم تفاهم نداشتيم. هرچند من هم خيلي عصبي و شكاك هستم. مشكل مالي هم داشتيم، همه اينها دست به‌دست هم داده بود تا كارمان به جدايي كشيده شود.

  • از روز حادثه بگو.

صبح 24دي‌ماه بود كه سوار ماشين پرايدم شدم و با همسرم قرار گذاشتم تا به دادگاه خانواده برويم. در راه دادگاه بوديم كه باز هم به او گفتم بيا دوباره با هم زندگي كنيم اما او اصرار داشت كه هم مهريه‌اش را مي‌خواهد و هم طلاق. گفتم من پولي ندارم و دارو‌ندارم 10ميليون تومان بيشتر نيست به همراه ماشيني كه زيرپايم بود.

اما او مي‌گفت بايد 40ميليون‌تومان به او بپردازم در غيراين‌صورت به زندان مي‌روم. اين را كه شنيدم اسلحه را به سمتش گرفتم. مي‌خواستم او را بترسانم اما آنقدر عصبي شدم كه شليك كردم. جاخالي داد و گلوله به شيشه برخورد كرد كه بعد متوجه شدم كمانه كرده و به شيشه مغازه‌اي هم برخورد كرده است. پس از آن همسرم در ماشين را باز كرد و خودش را به بيرون انداخت.

  • اگر گلوله جان كسي را گرفته بود چه؟

در آن لحظه خيلي عصبي شده و كنترلم را از دست داده بودم.

  • اسلحه را از كجا تهيه كرده بودي؟

چند روز قبل از حادثه به يكي از شهرهاي غرب كشور رفتم و اسلحه را از فردي در آنجا خريدم.

  • رهن پنت هاوس با پول دزدي

يكي از سارقاني كه در اين طرح دستگير شده تبحر خاصي در باز كردن قفل و دستبرد به خانه‌ها دارد. او در مدت يك سال با پول دزدي توانسته پنت هاوسي در غرب تهران رهن كند و خودروي مزدا 3بخرد.

  • چند سال داري؟

34سال.

  • به چند خانه دستبرد زدي؟

دقيق يادم نيست اما در مدت يك سال 400ميليون‌تومان گيرم آمد. فقط از يك خانه در شمال تهران 600ميليون تومان نقد، دلار، طلا و جواهرات، فرش دستباف و... سرقت كرديم كه بخشي از آن سهم من شد.

  • چند نفر همدست داشتي؟

با 2نفراز دوستانم راهي سرقت مي‌شديم. آنها مقابل در نگهباني مي‌دادند و من كه در عرض 30ثانيه مي‌توانم هر قفلي را باز كنم وارد خانه‌ها در شمال پايتخت مي‌شدم و هرآنچه قيمتي بود را سرقت مي‌كردم.

  • سابقه داري؟

بله، سابقه سرقت منزل دارم.

  • با 400ميليون‌تومان چه كردي؟

با 380ميليون تومان يك پنت هاوس در غرب تهران رهن كردم چون هميشه من و همسرم آرزو داشتيم در خانه‌اي لوكس زندگي كنيم. مابقي را هم يك خودروي مزدا 3 نيو خريدم اما حالا همه را توقيف مي‌كنند و بايد به جاي زندگي در خانه مجلل در زندان آب‌خنك بخورم.

کد خبر 361394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha