همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت بازنگری رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی،‌ از به‌روز شدن رشته‌های قدیمی دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد فرهادی در نشست با اعضای هیئت رئیسه مراکز آموزش عالی استان یزد، فعالیت بیش از 2 هزار واحد آموزش عالی در کشور را نشانه پیشرفت علمی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: از سال 85 تا 92 تعداد مراکز آموزش عالی کشور از 64 مرکز به بیش از 300 مرکز آموزش عالی ارتقا پيدا كردند.

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری با اشاره به این که در حال حاضر داوطلبان، بسیار کمتر از ظرفیت دانشگاه‌ها در کنکور ثبت‌نام می‌کنند، افزود: در برخی از رشته‌ها به دلیل عدم وجود بازار کار، نیازی نیست پذیرش دانشجو انجام شود.

وي در بخش دیگری از سخنان خود بازنگری رشته‌های تحصیلی را از جمله اقدامات در دستور کار وزارت علوم دانست و تصریح کرد: در جریان این بازنگری بسیاری از رشته‌های قدیمی به‌روز شده و رشته‌هایی که فاقد بازار کار بودند تعطیل شدند.

فرهادي گفت: طبق آخرین آمار، بیش از 52 هزار دانشجوی خارجی اکنون در کشور تحصیل می‌کنند که نزدیک به 22 هزار نفر از آنها مربوط به جامعه المصطفی(ص) العالمیه هستند.

کد خبر 361385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha