جلسه فوق‌العاده سازمان هواپیمایی کشور با حضور شرکت‌های هواپیمایی خارجی به منظور بررسی وضعیت مسافران ایرانی پروازهای خارجی به مقصد آمریکا پس از تصمیم اخیر ضدمسافرتی ترامپ علیه ۶ کشور ازجمله ایران برگزار شد.

هواپیما

ايرلاين‌هاي خارجي، مسافران ايراني را كه پس از تصميم ترامپ خواستار ابطال بليت پرواز خود به مقصد آمريكا بودند براساس قوانين پروازي جريمه مي‌كردند. همين اقدام موجب شد تا انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران ديروز در سازمان هواپيمايي كشوري در جلسه‌اي با حضور شركت‌هاي هواپيمايي خارجي و مسئولين هواپيمايي كشور، موضوع جريمه مسافران ايراني را با ايرلاين‌هاي خارجي مطرح كند و قرار شد مسافران ايراني كه بليت خود را تا قبل از 28ژانويه (نهم بهمن ماه)‌ تهيه كرده بودند و ويزاي آمريكا داشتند مشمول جريمه استرداد و تغيير تاريخ بليت نشوند.

محمدحسن كرماني، رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران پس از اين نشست به همشهري گفت: شركت‌هاي هواپيمايي مطابق مقرراتي كه در سيستم رزروشان است، جرايمي را براي استرداد يا ابطال بليت در نظر مي‌گيرند اما در مورد اتفاقي كه درخصوص آمريكا افتاد، معتقد بوديم براساس مقرراتي كه داريم نبايد اين جريمه از مسافران آمريكا گرفته شود.

كرماني افزود: در جلسه ديروز با شركت‌هاي هواپيمايي، مطرح كرديم كه اتفاقي كه افتاده خارج از اختيار مسافر است، بنابراين قرار شد افرادي كه قبل از 28ژانويه بليت پرواز به آمريكا را خريداري كرده‌اند مشمول جريمه نشوند و افرادي كه بعد از 28ژانويه بليت پرواز به آمريكا را خريداري كرده‌اند و درصدد لغو و ابطال آن برمي‌آيند، همان مقررات عادي در موردشان اعمال شود و از آنها جريمه ابطال و استرداد بليت گرفته شود.

او با اعلام اينكه شركت‌هاي پروازي با اين پيشنهاد موافق بودند، افزود: در جلسه ديروز سازمان هواپيمايي كشوري و شركت هواپيمايي ايران‌اير به‌عنوان رئيس شركت‌هاي هواپيمايي در ايران و هواپيمايي لوفتانزا آلمان، اتريش، امارات و قطر ايرويز و هواپيمايي تركيه و كي ال‌ام هلند و ايرفرانس فرانسه به همراه دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي حضور داشتند.

رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران درخصوص تأثير دستور ترامپ بر شركت‌هاي هواپيمايي و ايرلاين‌هاي جهان گفت: طبيعي است كه شركت‌ها يا آژانس‌هاي هواپيمايي كه كارشان تجاري و اقتصادي است از ايجاد مانع در فعاليت اقتصادي خود راضي نيستند. وي افزود: تعداد مسافران آمريكا از 6كشوري كه ترامپ سفر آنها را ممنوع اعلام كرده است حجم زيادي از مسافران ايرلاين‌هاي جهان را تشكيل مي‌دهد كه ممانعت از سفر اتباع اين كشورها در حوزه كسب و كار، به شركت‌هاي هواپيمايي و آژانس‌هاي جهان لطمه زده است.

کد خبر 360516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha