یک روز قبل از برگزاری مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان، نخستین جلسه هیأت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

آتش نشانی

اين جلسه صبح ديروز با حضور تعدادي از اعضاي هيأت وزيران و مسئولان ذي‌ربط تشكيل شد. پس از برگزاري اين جلسه، رئيس دفتر رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه حادثه ساختمان پلاسكو باوجود ابعاد و خسارت‌هاي تلخ، صحنه جانفشاني آتش‌نشانان ايثارگر، همگرايي و همكاري دستگاه‌ها و نهادها براي خدمت و نيز جلوه همدلي مردم شد بر لزوم عملكرد مستقل، علمي و آزادانه هيأت ويژه و همكاري همه دستگاه‌ها و نهادها در اين زمينه تأكيد كرد. محمد نهاونديان گفت: با دستور رئيس‌جمهور اين هيأت شامل تركيبي علمي، غيردولتي و غيرسياسي است كه چهره‌هاي برجسته تخصص‌هاي مختلف و نهادهاي مدني و مهندسي در آن حضور دارند تا با هدف حفظ و ارتقاي سرمايه اجتماعي و اعتماد عمومي فرايند حادثه را بررسي و به ملت گزارش دهد.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور اغراض سياسي و جناحي را آفتي بزرگ در مسائل كلان و ملي با جامعه دانست و تأكيد كرد: هيأت ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسكو، هرگز به‌دنبال مقصر‌سازي‌ نبوده بلكه از مهم‌ترين اهداف آن، ارائه راه‌حل و اصلاحات ساختاري و مديريتي براي عدم‌تكرار حوادث مشابه در آينده است. رئيس دفتر رئيس‌جمهور ابراز اميدواري كرد كه اين هيأت هر چه سريع‌تر گزارشي جامع، تخصصي و علمي از حادثه ارائه دهد تا ضمن التيام روحي جامعه، زمينه‌ساز اصلاحات احتمالي لازم در قوانين، رويه‌ها و ساختارهاي مديريتي با هدف عدم‌وقوع چنين حوادثي شود.

در اين جلسه وزراي كشور، راه و شهرسازي، دادگستري، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، شهردار تهران، رئيس بنياد مستضعفان، دادستان تهران و اعضاي هيأت ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسكو ضمن ارائه توضيحاتي درباره علل و عوامل وقوع حوادث مشابه و ضرورت‌هاي مديريت بهينه بحران، بر استقلال هيأت ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسكو و همكاري همه‌جانبه همه بخش‌ها با اين هيأت در اين امر خطير ملي، تأكيد كردند. محمدتقي احمدي رئيس و ديگر اعضاي هيأت ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسكو نيز در اين جلسه اعلام كردند كه با رويكرد مستقل، علمي، تخصصي، جامع و مسئله‌شناسي همراه با راه‌حل‌هاي مديريتي به بررسي حادثه و گزارش آن خواهند پرداخت.

کد خبر 360398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha