۲ مرد در نقش خریدار ظاهر شدند و با ورود به خانه مرد قمی، دست و پای او را بستند و سنگ‌ها و جواهرات ۴۰ میلیارد تومانی او را به سرقت بردند.

جواهرات

اين سرقت چند روز پيش در يكي از محله‌هاي شهر قم رخ داد. شاكي مردي بود كه از مدتي قبل قصد داشت سنگ‌هاي قيمتي و عتيقه ازجمله زمرد پنج شير افغان به وزن يك كيلو و 200 گرم و يك قطعه الماس و... را كه در خانه داشت، به فروش برساند. ارزش اين جواهرات حدود 40ميليارد تومان بود و او به‌دنبال مشتري مناسب مي‌گشت تا اينكه يكي از دوستانش نزد او رفت و مدعي شد كه 2تاجر جواهر را مي‌شناسد كه قصد خريد سنگ‌هاي قيمتي او را دارند.

قرارها گذاشته شد و 2مرد تاجر با فروشنده تماس گرفتند و در نهايت قرار گذاشتند كه به خانه وي بروند و پس از ديدن سنگ‌ها و جواهرات و مطمئن شدن از اصل بودن آنها، وارد معامله شوند. چند شب قبل مردان جوان كه خود را از يكي از استان‌هاي همجوار به قم رسانده بودند، راهي خانه فروشنده شدند. آن شب صاحبخانه از مهمانان خود پذيرايي كرد و وقتي زمان معامله فرارسيد، سنگ‌ها و جواهرات قيمتي را از كمدش بيرون آورد و مقابل خريداران قرار داد.

تاجران قلابي كه فرصت را مناسب مي‌ديدند، نقشه‌اي را كه در سر داشتند، عملي كردند. آنها به فروشنده حمله كردند و با تهديد و ضرب و شتم، دست و پاي او را بستند و پس از برداشتن همه سنگ‌ها و جواهرات خانه را ترك كردند و گريختند. ساعتي پس از اين ماجرا، مالباخته كه توانسته بود دست و پايش را باز كند با پليس تماس گرفت و به اين ترتيب كارآگاهان پليس آگاهي استان قم در جريان اين سرقت ميلياردي قرار گرفتند.

از همان زمان تحقيقات براي شناسايي سارقان شروع شد و مأموران در نخستين اقدام سراغ مردي رفتند كه تاجران قلابي را به مالباخته معرفي كرده بود. اين مرد مدعي شد كه از نقشه دزدان براي سرقت جواهرات خبر نداشته است. وي گفت: مدتي قبل با يكي از اين دو نفر درباره مالباخته و قصد او براي فروش سنگ‌ها و جواهرات قيمتي‌اش صحبت كردم و او گفت كه حاضر است همراه دوستش جواهرات را بخرد و براي همين آنها را به مالباخته معرفي كردم و خبر نداشتم اين افراد نقشه ديگري در سر دارند.

تحقيقات كارآگاهان نشان مي‌‌داد كه اظهارات اين مرد حقيقت دارد و او در اين ماجرا نقشي نداشته است. با اين حال سرنخ‌هايي كه وي و مالباخته در اختيار پليس قرار داده بودند، باعث شد كه پس از بررسي‌هاي شبانه‌روزي مخفيگاه دزدان در يكي از استان‌هاي همسايه شناسايي شود و تيمي از كارآگاهان با دريافت نيابت قضايي راهي آنجا شوند. آنها با محاصره مخفيگاه متهمان در يك عمليات ضربتي موفق شدند هر دوي آنها را دستگير و به پليس آگاهي قم منتقل كنند.

سردار كاظم مجتبايي، فرمانده انتظامي استان قم با بيان اين خبر گفت: پس از استعلام از سازمان ميراث فرهنگي و برابر دستور قضايي اموال كشف شده از مخفيگاه متهمان، تحويل مالباخته شد و متهمان نيز با صدور قرار قانوني راهي زندان شدند.

کد خبر 357530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha