یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

پـــژوهشـگران علــــم تبارشناسی دریافته‌اند که بازیگر نقش کارآگاه مشهور در سریال «شرلوک» به‌احتمال فراوان نسبتی خانوادگی با سر آرتور کنان دویل دارد که حدود یک قرن پیش شخصیت داستانی شرلوک هلمز را خلق کرد.

سینما

به گزارش همشهري از هاليوود ريپورتر، بنديكت كامبربچ كه حالا ديگر با نقش شرلوك در سريال موفق و پرتماشاگر شبكه‌هاي BBC در بريتانيا و PBS در آمريكا شناخته مي‌شود، در واقع با 16واسطه از عموزادگان نويسنده نامدار بريتانيايي است كه سال1930 از دنيا رفت. اين دو چهره نامدار تاريخ معاصر انگليس 2 نسل با هم اختلاف دارند. پخش فصل تازه سريال شرلوك شامگاه يكشنبه آغاز شد و بازيگر 40ساله پس از پايان اين 3 قسمت، شايد ديگر به نقش كارآگاه مشهور در تلويزيون ظاهر نشود.

جد مشترك دويل و كامبربچ شخصي است به نام جان آو گانت كه دوك لنكستر و چهارمين پسر كينگ ادوارد سوم، پادشاه انگلستان و پدر هنري چهارم بوده است. او سال1399 از دنيا رفت. جان، پانزدهمين جد دويل و هفدهمين جد كامبربچ است. هلمز و دستيارش دكتر جان واتسن (كه مارتين فريمن در سريال نقش او را ايفا مي‌كند) سال1887 در رماني از كنان دويل وارد دنياي ادبيات داستاني شدند و ماجراهاي آنها دستمايه توليد فيلم‌ها و سريال‌هاي فراوان شده است.

كامبربچ كه با سريال شرلوك به شهرت رسيد، با حضور در فيلم‌هايي چون «دكتر استرنج»، سه‌گانه «هابيت»، «بازي تقليد» و... به جمع ستاره‌هاي نامدار هاليوود پيوست و بعيد است ديگر وقتي براي بازي‌كردن نقش هلمز داشته باشد. خود او هم به تازگي به رسانه‌ها گفته است: من هم هرگز نمي‌گويم هرگز. بايد منتظر باشيم و ببينيم چه پيش مي‌آيد. داستان‌هاي فصل تازه شرلوك به جايي رسيده كه نمي‌توان به سادگي و در آينده نزديك دنباله‌اي براي آن خلق كرد.

سر آرتور كنان دويل آخرين مجموعه از داستان‌هاي كوتاه شرلوك هلمز را سال1927روانه بازار كرد و 3سال بعد از دنيا رفت. او با اينكه دستي هم در دنياي سياست داشت اما همواره و هميشه با نوشتن بهترين داستان‌هاي جنايي معمايي در يادها مانده است. دويل در كنار نويسندگي و فعاليت‌هاي سياسي، يك پزشك زبردست و البته يك بازيكن درجه‌يك كريكت هم بود.

کد خبر 357387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha