شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

دکتر محمدحسن مقیسه: از دهه آخر پاییز تا همین روزها، تهران شاهد تابلو نقاشی- نوشته‌هایی است که چشمان مردم این شهر را به موضوع­‌های حیاتی و بایسته این روزهای پایتخت روشن کرده است، اما با نگاهی نو و از پنجره­ای تازه.

دکتر محمدحسن مقیسه

صد هنرمند طراح، عكاس، نقاش و گرافيست با تدبير مديريت شهري تهران و با هدف يادآوري ضروري‌ترين نيازهاي اين روزهاي كلانشهري چون تهران، دور هم جمع شده‌­اند و همه تخيل و تفكر و تأمل­شان را روي هم ريخته‌­اند تا فريادي بزنند و تلنگري و يادآوري كنند همه را، مردم را و خاصه جماعت مسئولان را براي هواي پاك، زمين نظيف، انرژي سالم و زيست تميز. از تنوع طرح‌ها و تازگي نقاشي‌­ها و گزينش هنري شعرها و آفرينش شعار­نوشته‌ها و نيز گلچين شدن عكس‌­ها برمي ­آيد كه خواسته­ اند طرحي نو دراندازند، كه شايسته تقدير است و سپاس، اما اين آرزوي هر شهروند تهراني است كه اين خواسته‌ها فقط بر تابلو­نوشته‌ها ننشيند، به كف خيابان ها برسد و به ريه‌هاي خسته مردم، و سينه‌هايي را مرهم باشد كه ديگر تاب و تواني براي انباشت اين همه دود و غبار ندارند.

ساكنان اين شهر متراكم، كه اكنون پيشاني نظام اسلامي است، و در غوغاي صدا و صوت و شتاب غوطه‌­ور، دوست دارند كه طراوت را در كوچه‌هايشان، تميزي را بر ديوار شهرشان و لطافت را در آسمان بالاي چشمانشان ببينند و حس كنند لذت يك زندگي بي ­آلايش را، در هر صبحگاه و با تابش تيغه‌هاي طلايي رنگ خورشيد. اما اين خواسته مي‌تواند يك تخيل صرف و آرزوي دست­‌نيافتني نباشد، اگر مسئولان نهادهاي مختلفي كه در اين كلانشهر به دستي و پايي و فكري دخيلند، فقط از دريچه منافع خود به شهر ننگرند، تهران را با ديد كلان­‌نگري و در سطح ملي ببينند، و براي آن به مديريتي يكپارچه و واحد - كه در دنيا نيز تجربه شده است - بينديشند و مهم‌تر آنكه­­، مردم را، وجدان را و خدا را فرا ياد آورند، نه... .

کد خبر 356423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha