همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش بزرگ ولایت در اقیانوس هند در بهمن ماه جاری خبر داد.

حبیب‌الله سیاری

به گزارش روابط عمومي نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری با اعلام اینکه رونمایی از شبیه ساز طوفان، طی هفته آینده به انجام خواهد رسید، افزود: تاکنون 3 هزار و 844 فروند کشتی نفتکش و تجاری را در خلیج عدن اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور دچار آسیب نشود.

وی با بیان اینکه اعزام 44 ناوگروه به آب‌های آزاد و بین‌المللی نشانه اقتدار نیروی دریایی ارتش است،گفت: علاوه بر این، تاکنون 5 ناوگروه صلح و دوستی نیز به دیگر کشورها رفته‌اند.

دریادار سیاری با تاکید بر استمرار حضور در خلیج عدن به جهت ایجاد امنیت پایدار اظهار داشت: تاکنون سه هزار و 844 فروند نفتکش و تجاری را در خلیج عدن اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور دچار آسیب نشود.

وی تصریح کرد: ما امروز برای تامین تجهیزات و سلاح ها و مهمات مورد نیاز نیروی دریایی به دیگران احتیاج نداشته و همه اینها را خودمان تامین می‌کنیم.

دریادار سیاری گفت: برای نخستین بار ناوگروه ٤٤ متشکل از ناوشکن الوند و بوشهر توانستند قاره افریقا را دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و الان این دوناوشکن در بندر دوربان مستقر هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش تخصصی زیردریایی ها ظرف چند روز آینده خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری نیز ١٥ رزمایش اجرا کرده ایم و در زمینه توسعه سواحل مکران نیروی دریایی در حال ساخت سه پایگاه و دو منطقه هستیم.

وی گفت: همچنین رزمایش مشترک امداد و نجات با کشور عمان برگزار خواهد شد و ششمین همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند نیز با حضور بیش از ٤٠ مقام از کشورهای مختلف این منطقه در سال ٢٠١٨ به میزبانی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای نخستین بار بزرگترین ناو جنوب غرب آسیا که ناو جمهوری اسلامی ایران خارک نام دارد بعد از ٣٥ سال توسط متخصصان ایرانی تعمیرات اساسی شده که در روزهای آینده در آب های بندرعباس الحاق خواهد شد.

کد خبر 353245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha