مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پگی ویتسون فضانورد رکورددار ناسا برای سومین بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کرد به این امید که رکورد‌هایی تازه را به نامش ثبت کند.

فضانورد

براساس گزارش BBC، ويتسون اولين زني است كه فرماندهي ايستگاه فضايي بين‌المللي را به دست گرفت و درحال حاضر ركورد بيشترين اقامت يك زن در فضا را به نام خود ثبت كرده‌است.

اين‌بار، ويتسون 57 ساله قرار است عنوان مسن‌ترين زن در فضا را به نام خود ثبت كند. او روز جمعه 18 نوامبر 2016 سوار بر كپسول سايوز به همراه اولگ نويستسكي فضانورد روس و توماس پسك فضانورد فرانسوي از پايگاه فضايي بيكنور در قزاقستان راهي ايستگاه فضايي بين‌المللي شد.

اين سه فضانورد روز 19 نوامبر به دو سرنشين روس و يك سرنشين آمريكايي ايستگاه خواهند پيوست و تا ماه مي 2017 در ايستگاه باقي خواهند ماند.

پگي ويتسون پيش از آنكه در سال 1996 به عنوان فضانورد انتخاب شود، در ناسا در زمينه‌هاي مطالعاتي مختلفي مشغول به كار بود. وي اولين بار در سال 2002 به فضا رفت و به اولين زني تبديل شد كه فرماندهي ايستگاه فضايي بين‌المللي بر عهده‌اش گذاشته‌شد و قرار است اين مسئوليت باري ديگر در ماه فوريه 2017 به عهده او گذاشته شود تا ركوردي ديگر به سوابق او افزوده شود.

زماني كه ماموريت ويتسون به پايان برسد، مجموع روزهاي اقامت وي در فضا بيش از تمامي ديگر فضانوردان آمريكايي، بيش از 534 روز خواهد شد.

کد خبر 353076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha