همشهری آنلاین: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نوسازی ده هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی شامل سواری، اتوبوس، مینی‌بوس و کامیون تا پایان امسال خبر داد.

محمد بخارایی به واحد مرکزی خبر گفت: برای نوسازی سواری، مینی بوس، کامیون و اتوبوس بین شهری اعتباراتی از منابع تبصره 13 و بنگاه‌های زودبازده در استان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال مرحله اول نوسازی ناوگان باری برای کامیون و اتوبوس به پایان خواهد رسید، گفت: برای سرعت بخشیدن به نوسازی ناوگان فرسوده کامیون‌های باری، محدودیت تردد کامیون‌های بالای 40 سال برای حمل بار بیش از 500 کیلومتر از اول آبان‌، اجرایی شده است.

معاون وزیر راه و ترابری درباره ساخت پایانه‌های مرزی نیز گفت: پایانه‌های مرزی از وضع خوبی برخوردارند و به زودی پایانه تجاری دوغارون (مرز افغانستان) به بهره‌برداری خواهد رسید.

بخارایی با بیان اینکه مجموعه تجاری مسافری پایانه میلک نیز به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود، افزود: بخش تجاری پایانه مرز بازرگان در حال بازسازی است و امیدواریم پایانه مرزی مهران نیز تا آخر سال به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای وجود ندارد، گفت: کالاها به موقع جابه‌جا می‌شوند و ایمنی جاده‌ها افزایش یافته است، به طوری که در 6 ماه اول سال تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

کد خبر 35306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز