همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تقدیم طرح استیضاح وزیر اقتصاد با ۲۵ امضا به هیئت رئیسه در یکشنبه ۲۳ آبان ماه خبر داد.

علی طیب نیا

به گزارش تسنيم، حسین مقصودی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح استیضاح علي طيب‌نيا وزیر اقتصاد و دارایی از سوی وکلای ملت خبر داد و گفت: این طرح با بیش از 25 امضا روز یکشنبه 23 آبان تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در 13 محور تهیه شده که بیشتر آن درباره بی‌توجهی وزارت اقتصاد به موضوع اقتصاد مقاومتی است.

  • احتمال کارت زرد مجلس به «طیب‌نیا» برای پیگیری نکردن موضوع مؤسسه ثامن‌الحجج

محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نيز از احتمال کارت زرد نمایندگان به وزیر اقتصاد و دارایی درباره عدم پیگیری‌ها در موضوع موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج خبر داد و گفت: ثامن‌الحجج امروز به عنوان یک پروژه ملی تبدیل شده است و ما به جد پیگیر این موضوع هستیم.

وی با بیان این که دو قشر در موضوع مؤسسه ثامن‌الحجج، مظلوم واقع شده‌اند، افزود: سرمایه‌گذاران و کارمندان این مؤسسه در موضوع ثامن‌الحجج مظلوم واقع شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طرح سؤال از وزیر اقتصاد و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس درباره موضوع مؤسسه ثامن‌الحجج در حال پیگیری است، تصریح کرد: اگر پاسخ‌های علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد درباره مؤسسه مالی ثامن‌الحجج در کمیسیون قانع‌کننده نباشد، به طور قطع این سؤال در یکی از جلسات علنی مجلس مطرح می‌شود.

بیگلری با بیان اینکه اگر طرح سؤال از وزیر اقتصاد به صحن علنی مجلس بیاید، به طور قطع بار دیگر وی از پارلمان کارت زرد می‌گیرد، افزود: تنها پیشنهاد ما برای رفع مشکل سرمایه‌گذاران در مؤسسه مالی ثامن‌الحجج این است که این مؤسسه با بانکی دیگر ادغام تا مشکلات مرتفع شود.

  • بورس و حقوق‌های نجومی طیب‌نیا را به مجلس کشاند

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه کمیسینه اقتصادی مجلس، از حضور علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه هفته آینده کمیسیون مطبوع خود خبر داد و گفت: تعداد زیادی سوال از وزیر اقتصاد به کمیسیون ارجاع شده که طیب‌نیا با حضور در کمیسیون به آنها پاسخ می‌دهد. عمده محور سوالات نمایندگان درباره اختلاس در بانک‌ها، حقوق‌های نجومی و بورس است.

کد خبر 352307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha