یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

وزیر کشور با بیان این‌که باید تعارفات را در نظام مدیریت کاهش داد، تأکید کرد: بهتر است با مردم خوب صحبت کنیم تا اگر مطالبات 100 است به 70 تبدیل شود تا آثار تورمی کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در پنجمین گردهمایی استانداران سراسر کشور که  آغاز شد، با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی افزود: در انتخابات پیش رو طبعا زمینه‌ گفت‌وگوها تشدید می‌شود و نامزدهای انتخاباتی مباحثاتی با هم دارند که البته طبیعی است ولی در مواردی ممکن است به واگرایی تبدیل شود. از این‌رو باید سعی کنیم نشاط و شادابی اجتماعی را حفظ کنیم و به جامعه امیدواری دهیم.

وی ادامه داد: ‌جامعه باید حس کند مدیران منافع همه را در نظر می‌گیرند و اصل برای آنها ارائه نظم هوشمندانه‌ سیاسی و اجتماعی است که باید با هوشیاری و حضور آگاهانه و گسترده مردم شکل بگیرد.

حاشیه‌سازی‌ها

به گزارش فارس، وزیر کشور نظم هوشمندانه سیاسی و اجتماعی را برای جامعه امری مهم خواند و تأکید کرد: نقطه مطلوب، تحقق حضور با نشاط مردم در صحنه انتخابات است.

پور محمدی در همین حال خطاب به استانداران یادآور شد: آنچه تا حدودی آزاردهنده است این که هر موقع خواستیم در این مقوله تصمیم‌گیری کنیم حاشیه‌هایی بر تورم و گرانی ایجاد کرده‌اند که بایستی برای رفع آن نیز تدبیر هوشمندانه داشته باشیم.

وی این گونه حاشیه‌سازی‌‌ها را بر اذهان جامعه بی‌تأثیر ندانست و گفت: اگر جامعه احساس کند که به وضع مطلوب نمی‌رسد فقر نسبی تشدید خواهد شد و لذا باید تدبیر هوشمندانه داشته باشیم که در وضعیت عمومی کشور چنین احساسی ایجاد نشود، چرا که طبق آمار فقر در ایران نسبی است و آنچه وانمود می‌کنند خلاف واقع می‌باشد.

وزیر کشور به استانداران گفت: در برنامه‌ریزی‌ها، امور اجرایی و تعهداتی که به مردم دارید هماهنگ باشید تا حاشیه‌سازی‌ نکنند.

موضوع آزاردهنده

به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، وی در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد:‌ با توجه به‌برخی گرانی‌ها، عده‌ای می‌خواهند احساس فقر را به‌صورت یک بحث جدی در جامعه مطرح کنند که لازم است استانداران با هوشمندی، برنامه‌ریزی و اجرای صحیح برنامه‌ها که زمینه‌ساز کاهش گرانی و تورم است، این احساس غیرواقعی را از بین ببرند و با توضیح و توجیه درست افکار عمومی اجازه ندهند این احساس به‌وجود آید.

ایسنا هم به نقل از وزیر کشور گزارش داد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند فرهنگ مصرف ما فرهنگ ضعیف و ناقصی است؛ البته این به آن معنا نیست که کشور ما امکانات ندارد، ما خوب مصرف نمی‌کنیم و احساس فقر در جامعه افزایش پیدا می‌کند که این نکته بسیار اساسی و جدی است.

وی در پایان تأکید کرد که این یکی از فرمول‌های روانی، اقتصادی و اجتماعی است که باید افکار عمومی را توجیه و امکانات را مدیریت کرد.

کد خبر 35186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز