همشهری آنلاین: وزارت بهداشت ویتنام ۳۰ اکتبر (۹ آبان) یک مورد میکروسفالی را گزارش کرد که نخستین مورد مرتبط با زیکا در این کشور است.

microcephaly

به گزارش رویترز این مورد یک نوزاد چهارماهه که مادرش در هنگام بارداری مبتلا به زیکا تشخیص داده شده بود، در ایالت مرکزی داک لاک تشخیص داده شده است.

اداره کل پزشکی پیشگیری وزارت بهداشت ویتنام در بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی‌اش اعلام کرد: «این مورد میکروسفالی با احتمال بالا به ویروس زیکا مرتبط است و همچنین نخستین مورد از این نوع در ویتنام است.»

تران داک فو، رئیس این اداره گفت ویتنام تابه‌حال درمجموع ۹ مورد عفونت زیکا گزارش کرده است و انتظار می‌رود موارد بیشتری در چند روز آینده تأیید شوند.

اگر ارتباط این مورد میکروسفالی با زیکا ثابت شود، ویتنام دومین کشور آسیای جنوب شرقی پس از تایلند است که چنین موردی را گزارش می‌کند.

ویتنام قبلاً در این ماه پس از شناسایی موارد بیشتر موارد زیکا و در میان شیوع فزاینده ویروس در این منطقه، میزان تهدید زیکا را بالا برد و پایش زنان باردار را تشدید کرد.

نشان داده شده است که عفونت‌های زیکا در زنان باردار باعث میکروسفالی، یک نقصان شدید هنگام تولد که در آن مغز و سر کوچک‌تر از حد طبیعی است، و نیز سایر ناهنجاری‌های مغزی می‌شود.

کد خبر 351094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha