همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در نخستین اظهار نظر رسمی درباره تغییر کابینه گفت: هدف کشور توسعه و تعالی است و هدف دولت، خدمت به جامعه و مردم است؛ در راه خدمت گاهی نیاز به تثبیت مدیر است و گاهی نیز نیاز به تغییر.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در همایش ملی روز روستا و عشایر که در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: برخی رسانه‌های بی اخلاق به دولت فشار می‌آورند که چرا وزراء را عوض نمی‌کنند.و زمانیکه  دولت بنا به صلاحدید تصمیم به تغییری می‌گیرد، می‌گویند چرا وزرا را عوض می‌کنند و باید بگویم طبیعی است که در راه خدمت گاهی نیاز به تثبیت مدیر و گاهی نیاز به تغییر مدیر است ؛ چرا که هدف کشور توسعه و تعالی است و هدف دولت خدمت به جامعه و مردم است.

روحانی که در همایش روز ملی روستا سخن می‌گفت، با بیان این که تصور نادرست شرایط زندگی بهتر در شهرها نسبت به روستاها بار سنگینی بر دوش ما می‌گذارد، اظهار کرد: روستاییان پایه اصلی زندگی اجتماعی هستند و در واقع روستاییان به عنوان جامعه تولید گر بار مسئولیت بزرگ تولید کشاورزی و صنایع دستی رابر دوش دارند.

وی با بیان این که روستاییان را به عنوان مدافعان غیور مرزهای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مرزهای فرهنگی و اعتقادی این سرزمین می‌شناسیم، تاکیدکرد: باید به مشکلات روستاها و عشایر توجه کنیم چون در غیر این صورت شاهد مشکلات در شهرها خواهیم بود.

اهم اظهارات رئيس جمهور را در ادامه بخوانيد:

*مساله سرشماری و آمار جهت برنامه ریزی برای ماه‌ها و سال‌های آینده بسیار حائز اهمیت است و بر اساس آمار به دست آمده می‌توانیم برنامه ریزی مناسب جهت توسعه روستاها را داشته باشیم.

*امروز 72 درصد از جمعیت روستایی ما از آب شرب سالم استفاده می‌کنند که تا پایان سال 94 ،37 هزار و 952 روستا در کشور با جمعیت بیش از 20 میلیون در پوشش  خدمات آبرسانی قرار گرفتند که این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت و هزار و 500 مجتمع آبرسانی را برای ده  هزار روستا در اجرا داریم. و 811 مجتمع در سال جاری برای 15 هزا رو 40 روستا در دست اقدام است.

*در سال 92 ، 14 هزار و 629 روستا گاز کشی بوده است که امسال 21 هزار و 273 روستا گاز دار خواهند شد. و تلاش ما این است که در پایان سال 26 هزار روستا دارای گاز شوند.

*هزینه خدمات عمومی روستایی در سال 92 ، 450 میلیارد اعتبار بوده است که  در سال 95 به 3 هزار میلیارد تومان یعنی به بیش از 6 برابر رسیده است.

*در سال 92 تا94  هزار و 700 روستای بالای 20  هزار خانوار از تلفن خانگی بهره مند شدند که تا پایان دولت یازدهم  تمام روستاهای بالای20 خانوار از خدمات تلفن خانگی بهره مند خواهند شد.تا پایان سال 95 25 هزار روستا دارای خدمات الکترونیکی واینترنتی خواهند شد که به معنای حرکت در مسیر توسعه درست روستاها خواهد بود.

* باید با بیکاری مقابله کنیم چرا که امروز بیکاری معضل بزرگ کشور است و مشکل ما در سال‌های آینده نیز موج بیکاری خواهد بود همانطور که امسال برای اولین بار بیش از 1 میلیون و 200 هزار متقاضی شغل بودند و وارد صحنه اشتغال شدند.

*به جای حرف‌های صد من یک غاز و مشوش کردن اذهان مردم همه باید دست به دست هم دهیم و کشور را احیا کنیم .

*ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای رفع مشکل اشتغال روستاها پیشنهاد دادند که یک میلیارد و 500 میلیون از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص یابد که اگر با این پیشنهاد  موافقت شود شاهد تحول و حرکت بزرگی در حوزه‌ی اشتغال و روستاها خواهیم بود.

 

کد خبر 350157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha