همشهری‌آنلاین: سردارسرلشگر سید یحیی رحیم صفوی تصریح کرد: جنگ‌طلبانی که پشت سر استراتژی یک جانبه‌گرایی آمریکا قرار دارند، صاحبان کارتل‌های نفتی هستند که دیک چنی معاون رییس‌جمهوری آمریکا عضو این گروه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری درامور نیروهای مسلح پس از سخنرانی در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در حسینیه جماران در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ‪ ۶۵‬درصد ذخایر نفتی جهان در خاورمیانه است، یکی از اهداف اصلی آمریکایی‌ها از حمله نظامی به عراق و افغانستان را تسلط بر نفت این منطقه دانست.

سردار صفوی‌افزود: صاحبان صنایع نظامی آمریکا نیز گروه دیگری هستند که پشت سر استراتژی یک جانبه گرایی آمریکا ایستاده‌اند.

وی هدف دوم آمریکا را فروش سلاح بیان کرد و گفت :همان طور که در خبرها گفته شده حدود ‪ ۶۰‬میلیارد دلار سلاح به کشورهای این منطقه از جمله عربستان، کویت و امارات فروخته می‌شود.

سردار صفوی تصریح کرد: علاوه بر اهداف سیاسی‌که آمریکایی‌ها دنبال‌می‌کنند و البته طرح خاورمیانه بزرگ آن‌ها با شکست مواجه شد ، فروش سلاح‌که بزرگترین درآمد کارخانجات آمریکاست و تسلط بر منابع نفت جهان جزو اهداف استراتژیک آمریکا محسوب می‌شود.

خبرنگاری درباره سرنوشت "علی حسن مجید" معروف به علی شیمیایی از صفوی سئوال کرد که وی در پاسخ گفت: قبل‌از هر چیز باید مرور کرد که چه‌کسانی این عوامل مخرب و مرگبار را در اختیار عراق گذاشتند.

صفوی اظهار داشت: آن‌ها اروپایی‌ها بودند، آلمان، فرانسه و کارخانجات و تکنولوژی انگلیسی‌ها پیچیده‌ترین و مرگبارترین سلاح‌های شیمیایی مثل گاز خردل را در اختیار صدام قرار دادند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود : فقط یکی از آثار این کمک‌های اروپایی‌ها پنج‌هزار کشته حلبچه است.

وی با اشاره به ‪ ۳۰۰‬هزار جانباز جنگ تحمیلی گفت: حدود ‪ ۴۵‬هزار نفر از این جانبازان شیمیایی هستند که هر هفته یکی از آنان به شهادت می‌رسد.

سردار صفوی خاطرنشان کرد : کشورهای اروپایی بودند که این عوامل را در اختیار صدام گذاشتندو آمریکایی‌ها هم هیچ‌گاه حمله شیمایی عراق به ایران را محکوم نکردند.

وی به سرنوشت نکبت بار صدام و "علی حسن مجید" و دیگر عوامل حزب بعث اشاره کرد و گفت: اکنون سرافرازی و پیروزی ملت ایران را به عنوان یک قدرت تاثیرگذار و کنش‌گر در معادلات منطقه خاورمیانه مشاهده می‌کنیم.

 

کد خبر 34933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز