همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع بررسی عملکرد کمی و کیفی پذیرش دانشجو دکترا در این دانشگاه تحویل هیات رئیسه شده است.

به گزارش ايرنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد افزود: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون پذیرش دانشجوی دکترا در سال‌های 93 و 94 از سوی تعدادی از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس شوراي اسلامي ارائه شده است.

وی فقدان هیات علمی شاخص مقطع دکترا در دانشگاه آزاد، فقدان پشتوانه مادی و فیزیکی دانشگاه برای تحصیل دانشجویان، رعایت نشدن شاخص‌ها و استانداردهای لازم برای پذیرش و نبود نیازسنجی پذیرش دانشجو در این مقطع با توجه به واقعیت‌های اقتصادی، علمی و اشتغال کشور را از محورهای این تحقیق و تفحص اعلام کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس دهم اظهار داشت: بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی به کمیسیون آموزش ارسال شده است.

یوسف‌نژاد افزود: این کمیسیون نیز سئوالات نمانیدگان مجلس را برای پاسخگویی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌دهد و در نشست مشترک نمایندگان طراح تحقیق و تفحص و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، پاسخ‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از این نشست نیز موارد تحقیق و تفحص به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای کسب نظر اکثریت نمایندگان می‌آید و در صورت تائید از سوی نمایندگان این کار اجرا خواهد شد.

هم اکنون 500 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل اشتغال دارند. این دانشگاه به تنهایی 53 درصد از دانشجویان مقاطع تحصیلی تکمیلی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 348920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha