مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت پرداخت دیون برای مدیریت شهری، گفت: در ۶‌ماه اول سال‌جاری ۲ هزار و۷۰۰ میلیارد تومان از دیون شهرداری پایتخت پرداخت شده است.

قدرت گودرزي ضمن بيان مطلب فوق اظهار كرد: تسويه ديون ازجمله ديون پيمانكاران را از وظايف اصلي خود مي‌دانيم. به‌طوري كه مطالبات پيمانكاران از مناطق مختلف نيز تا حد قابل توجهي پرداخت شده و مابقي نيز در حال پرداخت است. معاون شهرداري تهران عنوان كرد: حتي يك روز تأخير و تعلل در پرداخت ديون را هم از لحاظ اخلاقي و هم از لحاظ قانوني درست نمي‌دانيم. وي در ادامه با تأكيد بر اينكه درآمدهاي پايدار مديريت شهري تهران نيز از ميزان درآمدهاي نقد در 6ماهه اول سال‌جاري بيش از 40درصد محقق شده است، تصريح كرد: امروز نقش درآمدهاي پايدارشهري در تأمين هزينه‌هاي شهرداري‌ها بر هيچ‌كس پوشيده نيست.

معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران با بيان اينكه عوارض بسياري از ارگان‌ها به شهرداري تهران پرداخت نشده است، گفت: تاكنون تنها 2شركت مخابرات و آب و فاضلاب به‌صورت جدي با شهرداري تهران در زمينه شناسايي و تثبيت املاك متعلقه همكاري و نسبت به پرداخت بدهي خود اقدام كرده‌اند. به گفته قدرت گودرزي اين مقاومت با وجود تكليف قانوني تعيين‌شده در بند 71بودجه سال 1392كشور صورت مي‌گيرد كه بر پرداخت بدهي سازمان‌هاي دولتي و وزارتخانه‌ها به شهرداري‌ اصرار دارد.

وي ضمن تأكيد بر مصوبه 17اسفندماه سال 1393هيأت وزيران، مبني بر صدور مجوز به وزارت امور اقتصادي و دارايي در زمينه پرداخت ديون دولت به شهرداري‌ها افزود: با وجود چاپ قبوض بدهي و ارسال آنها به تمامي سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها طي 3سال گذشته، هيچ‌يك از سازمان‌ها نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نكرده‌اند.

گودرزي با بيان اينكه نيروهاي مسلح نيز اخيرا از طريق سازمان املاك شهرداري تهران اقداماتي را انجام داده‌اند، گفت: برخي از بانك‌ها به‌صورت پراكنده در زمينه پرداخت بدهي و عوارض خود همكاري مي‌كنند، اما متأسفانه اغلب سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و به‌طور كلي اشخاص حقوقي، توجهي به پرداخت عوارض و بدهي خود ندارند.

کد خبر 348815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha