مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از قانع نشدن نماینده مردم کرمانشاه از پاسخ وزیر رفاه درباره دلایل پذیرش تحمیل هزینه‌های طرح تحول سلامت بر سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: اگر اضافه هزینه‌های طرح تحول سلامت بر وزارت رفاه، مسجل شود یقینا طرح سؤال از دکتر ربیعی در صحن علنی مجلس کلید خواهد خورد.

محمدنعيم اميني‌فرد در اين‌باره به همشهري گفت: سؤال نماينده كرمانشاه از وزير رفاه درباره هزينه‌هاي گزاف طرح تحول سلامت بر سازمان تأمين اجتماعي بود كه توضيحات ارائه شده قانع‌كننده نبود و مقرر شد با تشكيل كارگروهي مشخص شود آيا افزايش هزينه‌ها ناشي از طرح تحول سلامت، بالاتر از سقف تعهد سازمان تأمين اجتماعي در قبال بيمه‌ها بوده است يا نه؟ كه اگر اضافه هزينه‌هاي طرح تحول سلامت مسجل شود يقينا طرح سؤال از دكتر ربيعي در صحن علني مجلس كليد خواهد خورد.

اميني‌فرد در ادامه افزود: البته دكتر ربيعي معتقد بود كه هزينه‌هاي تحميل شده يك تصميم اجتناب‌ناپذير بوده است و در مجموع مجبور شده‌اند براي اينكه افزايش كيفي خدمات را داشته باشند اين هزينه‌ها را متقبل شوند. همچنين دكتر ربيعي انتقادات را پذيرفت و گفت: اگرچه انتقادات به طرح تحول توسط نمايندگان مجلس را قبول داريم اما بايد به اين موضوع هم اشاره كنم كه اين طرح بسيار خوبي است و بايد ميزاني از اين افزايش هزينه‌كردها را بپذيريم.

سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه پيش‌تر و قبل از اجراي طرح تحول سلامت، مردم هزينه‌هاي درمان را صد درصد از جيب خود پرداخت مي‌كردند و ميزان قابل‌توجهي از ايرانيان تحت پوشش بيمه قرار نداشتند، افزود: در اواخر وزارت دكتر وحيد دستجردي ايشان اعلام كردند كه 60درصد هزينه‌ها را بيماران از جيب خود پرداخت مي‌كنند و به همين سبب مي‌توان گفت كه اين طرح با تحولي كه ايجاد كرد بسيار خوب بود اما براي اينكه نتيجه اثربخشي حاصل شود بايد پزشك خانواده اجرايي شود، پرونده الكترونيك سلامت ارائه شود و راهنماهاي باليني تصويب شود. چون نظارت بيمه‌ها در پرداخت‌ها متمركزتر بود و شيب افزايش تعرفه‌ها بدون شك كمتر بود و اين همه هزينه ايجاد نمي‌شد.

وي افزود: البته اين موضوع را هم نبايد ناديده گرفت كه بخشي از بدهي‌هايي كه بيمه سلامت دارد بخش وسيعش مربوط به بدهي‌هاي انباشته است كه بيمه سلامت از ساليان گذشته با آن روبه‌رو بوده است و همه آنها مربوط به امسال نيست اگرچه بخش عظيمي از بدهي‌ها مربوط به طرح تحول سلامت است.

اميني‌فرد همچنين گفت:در اين جلسه علي نوبخت، رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس هم ضمن طرح انتقادات خود به طرح تحول سلامت، معتقد بود كه اين طرح بايد خيلي زودتر از اينها اجرا مي‌شد و اگر كمي در مديريت هزينه‌ها و پرونده سلامت الكترونيك تدابيري اتخاذ مي‌شد، طرح تحول موفق‌تر بود.

نماينده مردم ايرانشهر در پايان گفت: به هر حال نماينده كرمانشاه از پاسخ وزير رفاه قانع نشده‌، اما مقرر شد با تشكيل كارگروهي مشخص شود آيا افزايش هزينه‌ها ناشي از طرح تحول سلامت، بالاتر از سقف تعهد سازمان تأمين اجتماعي در قبال بيمه‌ها بوده است يا نه؟ كه اگر اضافه هزينه مسجل شود يقينا سؤال به صحن برده خواهد شد و در واقع طرح سؤال از دكتر ربيعي در صحن علني مجلس عنوان خواهد شد.

کد خبر 348583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha