همشهری آنلاین: دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: باید نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵ درصد باشد و سهم دانشجویان دکترا از این میزان، نباید از سقف ۲/۵ درصد بیشتر شود.

منصور کبگانیان

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دكتر منصور كبگانيان در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور كه با دستور «آمایش آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی» برگزار شد، گفت: در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، با تاکید بر لزوم هماهنگی برنامه آمایش دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه‌های آمایش وزارت علوم و وزارت بهداشت، لزوم پذیرش نظارت کیفی این دو وزارتخانه بر عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی مورد اشاره قرار گرفت.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: همچنین ضمن تصویب برخی از متغیرهای آماری در زمینه ارتقای کیفی، بر لزوم تلاش دانشگاه آزاد اسلامی بر تبعیت از این آمارها نیز تاکید شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تشریح برخی از این متغیرهای آماری مصوب، گفت: بر همین اساس باید نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامي 25 درصد باشد و سهم دانشجویان دکترا از این میزان، نباید از سقف 2/5 درصد بیشتر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی باید به ازای هر 25 دانشجو یک عضو هیئت علمی در سطح استادیار، دانشیار و استاد تمام داشته باشد.

وي ادامه داد: سرانه مقالات علمی و پژوهشی معتبر منتشر شده در مجلات داخلی و بین‌المللی در هر سال برای هر عضو هیئت علمی استادیار به بالای دانشگاه آزاد اسلامی باید دو مقاله تصویب شده باشد.

دکتر کبگانیان در تشریح بخش دیگری از این الزامات، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی موظف است رشته محل‌های خود را بر اساس سند چشم‌انداز مورد بازنگری قرار دهد و ضمن هماهنگی با سند آمایش وزارت علوم و وزارت بهداشت، تمام رشته محل‌ها را عنداللزوم اصلاح کند.

وی افزود: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی موظف شد نسبت منابع غیر از شهریه دریافتی از دانشجویان را از کل منابع مالی به 40 درصد افزایش دهد و نسبت دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در این دانشگاه هم باید به 5/2 درصد برسد.

کد خبر 347828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha