دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

در آستانه محرم، پدر و مادر مقتول قاتل پسرشان را بدون هیچ قید و شرطی بخشیدند.

حوادث بخشش

اين در حالي بود كه جوان قاتل قرار بود سحرگاه چهارشنبه به دار مجازات آويخته شود و به اين ترتيب فرصت زندگي دوباره يافت.
جنايتي كه مرد زنداني رقم زد 17آذر سال88 رخ داد. قرباني جوان 23ساله‌اي به نام فرهاد بود كه در درگيري از ناحيه پا زخمي شده و پس از انتقال به بيمارستان جانش را از دست داده بود. عامل جنايت كه جواني آشنا و 20ساله بود دستگير شد و در بازجويي‌ها به قتل فرهاد اعتراف كرد. او گفت: من و فرهاد از مدتي قبل بر سر پول و خريد موتوراختلاف داشتيم. حتي در دادسرا عليه يكديگر شكايت كرده بوديم و پرونده ما در حال رسيدگي بود.

وي ادامه داد: روز حادثه مقتول را به همراه پدرش در خيابان ديدم. من هم همراه پدرم بودم كه درخصوص اختلافاتمان صحبت كرديم و بار ديگر با هم درگير شديم. دعواي ما به زد و خورد كشيده شد تا اينكه از شدت عصبانيت كنترلم را از دست دادم و با چاقو ضربه‌اي به ران پاي او زدم اما فكرش را نمي‌كردم با اين ضربه جانش را بگيرم و همين يك ضربه باعث شود كه او ديگر زنده نماند.

در ادامه متهم در شعبه 74دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد و اظهار ندامت و پشيماني كرد. با اين حال به درخواست اولياي دم وي به قصاص محكوم شد و حكم به تأييد قضات شعبه هفتم ديوان عالي كشور رسيد. درحالي‌كه پرونده به شعبه دوم اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران فرستاده شده و قرار بود سحرگاه فردا متهم پاي چوبه دار برود و مجازات شود، پدر و مادر مقتول ديروز به دادسراي امور جنايي تهران رفتند و 2روز مانده به اجراي حكم، قاتل پسرشان را بخشيدند. آنها حتي ديه هم نخواستند و فقط به‌خاطر خدا و ايام محرم تصميم گرفتند به قاتل زندگي ببخشند.

پدر فرهاد مي‌گفت:بعد از مرگ پسرم كمر همه ما شكست. او سني نداشت و من و مادرش آرزو داشتيم روزي او را در لباس دامادي ببينيم. براي ما خيلي سخت بود كه قاتلي با چاقو و زخمي كردن او جانش را بگيرد. تا پيش از اين ما مدام پيگير پرونده بوديم و اصرار داشتيم قاتل پسرم قصاص شود تا اينكه بالاخره تاريخ اجراي حكم را مشخص كردند. واحد صلح و سازش دادسراي جنايي چندين بار جلسه تشكيل داد و از ما خواست تا به‌خاطر خدا، اشتباه بزرگ قاتل پسرم را ببخشيم تا او از قصاص نجات پيدا كند چون گفته مي‌شد در زندان توبه كرده و به‌شدت پشيمان است اما ما فقط يك چيز مي‌خواستيم آن هم قصاص قاتل پسرمان.

وي ادامه داد: چند روز پيش به ما ابلاغ شد كه قاتل پسرم سحرگاه چهارشنبه پاي چوبه دار مي‌رود و روز اجراي حكم است. در چنين شرايطي بود كه من و همسرم تصميم گرفتيم به‌خاطر ايام محرم و سالار شهيدان، قاتل را ببخشيم؛ بدون اينكه حتي شرطي تعيين كنيم يا پولي از خانواده‌اش بگيريم بنابراين به‌خاطر خدا و سالار شهيدان به او زندگي بخشيديم و اميدوارم او پس از آزادي ديگر سمت هيچ خلافي نرود. به گزارش همشهري، با بخشش اولياي دم، متهم به قتل از چوبه دار فاصله گرفت و به‌زودي از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد.

کد خبر 347594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha