یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

شصت‌وچهارمین جشنواره فیلم سن‌سباستین شامگاه شنبه در اسپانیا به پایان رسید و فیلم سینمایی «من مادام بواری نیستم» به کارگردانی فنگ شیائوگانگ، فیلمساز کهنه‌کار چینی جایزه صدف طلایی این دوره را از آن خود کرد.

صدف طلایی بهترین فیلم به چین رسید

به گزارش همشهري، امسال را مي‌توان يكي از موفق‌ترين دوره‌هاي سينماي آسيا در جشنواره معتبر سن‌سباستين دانست؛ چرا كه علاوه بر اهداي جايزه اصلي به فيلمي از چين، فيلمسازي از كره‌جنوبي جايزه صدف نقره‌اي بهترين كارگردان را با كمدي عاشقانه «خودت و مال خودت» برد. جايزه بهترين بازيگر زن هم به فان بينگ‌بينگ براي بازي در من مادام بواري نيستم تعلق گرفت. فوق ستاره سينماي چين در اين فيلم نقش صاحب يك كافه را ايفا كرده است كه نظام قضايي كشورش را به چالش مي‌كشد.

ادوارد فرناندس براي بازي در «دود و آينه‌ها» جايزه صدف نقره‌اي بهترين بازيگر مرد را از آن خود كرد و 2فيلم اول «زمستان» «غول» جايزه مشترك ويژه هيأت داوران را به‌دست آوردند. جايزه كارگردانان تازه به همراه 35هزار يورو پول نقد هم به «پارك» از يونان رسيد.
يكي از مهم‌ترين جوايز اين جشنواره فيلم برگزيده تماشاگران است كه امسال به «اينجانب، دانيل بليك» به كارگرداني كن لوچ رسيد؛ فيلمي كه بهار گذشته در جشنواره كن جايزه نخل طلايي بهترين فيلم را برده بود.

«زندگي من به‌عنوان يك كدوسبز» به كارگرداني كلود باراس هم جايزه فيلم اروپايي برگزيده تماشاگران را به‌دست آورد. اين انيميشن تحسين‌شده نماينده سوئيس در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان است و از آن به‌عنوان يكي از بخت‌هاي جدي نامزدي اسكار بهترين انيميشن بلند سينمايي هم ياد مي‌شود.

جشنواره سن‌سباستين كه بزرگ‌ترين رويداد سينمايي در اسپانياست، امسال جايزه يك عمر دستاورد را به سيگورني ويور و ايتن هاوك، بازيگران آمريكايي اهدا كرد و گائل گارسيا برنال مكزيكي هم نخستين برنده جايزه سينماي لاتين ژيگر لوكولتر لقب گرفت. خاوير باردم، ريچارد گر، يوان مك‌گرگور، جنيفر كانلي و هيو گرانت از مهمانان نامدار سن‌سباستين بودند كه شصت‌وچهارمين دوره آن 26شهريور تا 3مهر برگزار شد.

کد خبر 347459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha