مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۵
۰ نفر

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر همکاری اهالی صنعت، سیاستگذاران سلامت و مصرف‌کنندگان، بر یافتن جایگزین نمک در فرآورده‌های غذایی تأکید کرد.

نمک

دكتر بهروز جنت اظهار كرد: متأسفانه برخي از مواد مضر موجود در غذا، همان مواد خوشمزه‌كننده غذا همچون شكر، نمك و چربي هستند كه مكررا درباره نقش مخرب آنها در بروز بيماري‌هاي واگيردار صحبت شده است. وي ادامه داد: متأسفانه يكي از چالش‌هاي‌ وزارت بهداشت براي مقابله با بيماري‌هاي غيرواگير‌، اصولا همين مزه غذاهاست.

بي شك يكي از آسان‌ترين و مهم‌ترين راه‌هاي جلوگيري از بسياري بيماري‌هاي بزرگسالي، هدايت ذائقه كودكان به سمت منطق صحيح مصرف مواد غذايي است. بهروز جنت در اين‌باره مي‌گويد: نقش ذائقه‌سازي‌ در فرهنگ سلامت بسيار تعيين‌كننده است و ‌بايد از كودكي فرزندانمان را با آموزش تغذيه مطلوب راهنمايي كنيم.

وي ادامه داد: چنانچه طبع فرزندمان به سمت غذاهاي شور گرايش پيدا كند و اين عادت در او نهادينه شود در بزرگسالي بايد ‌ انتظار پرفشاري خون و بسياري مشكلات ديگر را داشته باشيم.

اين مقام مسئول در سازمان غذاودارو‌ استفاده از مواد جايگزين به جاي نمك را پيشنهاد مي‌دهد و مي‌گويد: در ابتدا شايد پيشنهاد جايگزيني موادي همچون ترشيجات با آن پيشنهاد بدي نباشد اما استفاده از تشديدكننده‌هاي نمك حربه ديگري است كه امروزه در صنعت براي جلوگيري از آسيب‌هاي اين ماده غذايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

کد خبر 345909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha