کرمان- خبرنگار همشهری: شامگاه 30 شهریور در حالی که عقربه‌های ساعت عدد 10 را نشان می‌داد 4 مرد مسلح به سلاح گرم و چاقو، پا به خانه‌ مردی باغدار در بخش فهرج بم گذاشتند و با تهدید اسلحه اعضای خانواده را در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند.

آنان سپس با گروگان گرفتن پسر 15 ساله خانواده او را سوار خودروی سمند مرد باغدار کرده و پا به فرار گذاشتند.

نخستین تماس

روز بعد در حالی که  تلاش های خانواده برای یافتن ردی از پسرشان بی نتیجه مانده بود، پدر خانواده با شنیدن صدای تلفن گوشی را برداشت.

از آن سوی خط صدای مردی به گوش می‌رسید که از مرد باغدار می‌خواست برای پیداکردن  خودروی سمندش به یکی از خیابان‌های شهر برود، اما وقتی مرد باغدار از وی خواست تا اجازه دهد با پسرش صحبت کند مرد ناشناس پاسخ داد که تا 2 – 3 روز آینده بار دیگر با آنها تماس خواهد گرفت.

درخواست 120 میلیون تومانی

به‌دنبال تلفن مرد ناشناس، با توجه به حساسیت موضوع، به دستور سرهنگ علی قاضی‌زاده - رئیس پلیس آگاهی کرمان - گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند و جست‌وجو برای شناسایی آدم‌ربایان و رهایی نوجوان 15 ساله آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین اقدام، عازم محلی شدند که خودروی مرد باغدار در آنجا رها شده بود اما در بازرسی داخل آن نتوانستند به سرنخی از آدم‌ربایان دست پیدا کنند، این در حالی بود که با گذشت 8 روز از این ماجرا مردان ناشناس بار دیگر با مرد باغدار تماس گرفتند و از او خواستند تا مبلغ 120 میلیون تومان برای آزادی فرزندش بپردازد.

به‌دنبال این تماس، کارآگاهان با این احتمال که آدم‌ربایی از سوی کارگران مرد باغدار که از وضعیت مالی او خبردار هستند صورت گرفته باشد، برخی از آنها را که احتمال می‌رفت در این ماجرا دست داشته باشند زیر نظر گرفتند و در این تحقیقات به زوج جوانی که از کارگران مرد باغدار بودند مظنون شدند.

مأموران با زیر نظر گرفتن این زن و شوهر، متوجه شدند برادر زن جوان  در گروگانگیری نقش داشته است.

با محاصره مخفیگاه این مرد، در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد آدم‌ربایان در این خانه به سر می‌برند، عملیات دستگیری گروگانگیران آغاز شد، اما آنها توانستند با پوشیدن لباس‌های محلی در میان دیگر اهالی محل ناپدید شده و پا به فرار بگذارند.

به‌دنبال این ماجرا، گروگانگیران که دریافته بودند پلیس آن‌ها را شناسایی کرده و هر لحظه احتمال دستگیری آنان وجود دارد، گروگان خود را رها کرده و پا به فرار گذاشتند اما مأموران در ادامه تحقیقات موفق شدند مخفیگاه یکی از گروگانگیران را که به کرمان گریخته بود

شناسایی کرده و 27 مهرماه او را که قصد سوار شدن به تاکسی را داشت دستگیر کنند.

با دستگیری این مرد مأموران موفق شدند، مخفیگاه عامل اصلی این گروگانگیری را نیز شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهی هر دوی آنها به ربودن نوجوان 15 ساله اعتراف کردند و با دستور قضائی برای ادامه تحقیقات روانه بازداشتگاه پلیس شدند.

گفت‌وگو با نوجوان ربوده شده

رضا نوجوان 15 ساله ای که در ماجرای این گروگانگیری 22 روز در بند آدم‌ربایان بوده  پس از آزادی از بند ربایندگان در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: آدم ربایان پس از ربودنم، من را به ارتفاعات کوشا برده و در آنجا از من نگهداری می‌کردند.

آن‌ها که با زنجیر دست‌ها و پاهایم را بسته بودند، روزها من را در کوهستان و بیابان رها می‌کردند و شب‌ها برایم کمی خوردنی می‌آوردند.

آدم ربایان هر بار که با پدرم تلفنی حرف می‌زدند من را کتک می‌زدند تا پدرم صدای ناله‌هایم را بشنود و به درخواستشان عمل کند اما در همه این مدت مطمئن بودم که بالاخره این روزها تمام می‌شود و خدا  به من کمک می‌کند تا از بند آن‌ها رها شوم.

کد خبر 34565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز