شرکت اپل استفاده‌کنندگان گوشی تلفن همراه این شرکت را که‌ آی‌دی خود را به واسطه کارت‌های بازاری فعال کرده‌‌اند، سارق شناخته و در بلک‌لیست خود قرار می‌دهد.

iphone

رئيس پليس فتاي استان خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: در روزهاي اخير عده‌اي با مراجعه به پليس فتا مدعي شدند كه گوشي تلفن همراه آنها از كار افتاده است. اين در حالي بود كه همه گوشي‌ها از يك برند بود و پس از بررسي‌هاي تخصصي مشخص شد كه تمامي شاكيان به يك روش اقدام به فعال‌سازي‌ اپل آي‌دي گوشي خود كرده بودند.

سرهنگ جهانشيري ادامه داد: دارندگان چنين گوشي‌هايي براي دانلود نرم‌افزار و استفاده از امكانات گوشي، نياز به ثبت گوشي و رجيسترشدن در سايت APPLE دارند كه با توجه به محدوديت‌هاي اعمال‌شده از سوي آن شركت براي دامنه‌هاي ايراني، شركتي در تهران با استفاده از ربات‌هاي نرم‌افزاري اقدام به ثبت و فروش اپل‌اي‌دي در قالب كارت كرده كه در آن آدرس اي‌ميل و پسورد مربوطه براي رجيستر شدن گوشي را درج كرده است.

با اين حال استفاده از اين كارت‌‌ها باعث غيرفعال‌شدن گوشي‌هاي شاكيان شده است. طوري كه از بين بيش از 10هزار كارت عرضه شده در مشهد حدود 600 تا 3هزار گوشي دچار مشكل يا غيرفعال شده‌اند. به همين دليل به كاربران اين نوع گوشي توصيه مي‌شود پيش از اينكه گوشي‌شان از كار بيفتد با مراجعه به سايت اين شركت نسبت به تعويض ايميل پشتيبان و اپل‌آي‌دي خود اقدام كنند.

کد خبر 344807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha