مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

دولت به شهرداری تهران قول داده تا بابت مطالبات مترو، ۱۲۰۰ دستگاه واگن در اختیار متروی تهران قرار دهد.

مترو

اگر اين تعداد واگن توسط دولت‌ تأمين شود، سرفاصله حركت قطارهاي مترو را مي‌توانيم به استاندارد 2تا 3دقيقه كاهش داده و به اين ترتيب، حدود 10ميليون سفر در روز را با مترو تحت پوشش قرار دهيم. مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران با اعلام اين خبر گفت: در تلاشيم تا سال 1404، سهم حمل‌ونقل همگاني در جابه‌جايي‌هاي اَبَرشهر تهران را كه هم‌اكنون به بيش از 17ميليون سفر در روز مي‌رسد، به 75درصد برسانيم. از اين 75درصد، 30درصد سهم مترو، 25درصد سهم اتوبوس‌ها و 20درصد نيز سهم تاكسي‎هاست.

حسيني با تأكيد بر توسعه مترو در دهه اخير به‌ويژه گسترش جهشي مترو طي سال‌هاي 95 و 96 افزود: در همه جاي دنيا، مترو ستون فقرات حمل‌ونقل شهري است و بر اين اساس، در 10سال گذشته طول متروي تهران، دو برابر مترويي است كه در تاريخ متروي پايتخت ساخته شده است.

وي با اشاره به اينكه با وجود تمام تنگناهاي مالي، با تدابير شهردار ‌تهران و حمايت‌هاي شوراي اسلامي شهر تهران، در زمينه توسعه متروي پايتخت كار بزرگي انجام شده، تأكيد كرد: خطوط 6 و 7 مترو، خطوط قُطري هستند كه يك سري از مناطق بي‌بهره يا كم‌بهره از مترو را به‌طور كامل تحت پوشش قرار مي‌دهند و اين دو خط به همراه خط متروي فرودگاه امام جمعاً حدود 100كيلومتر طول دارند كه با 60 ايستگاه در سال‌جاري و سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسند.

حسيني با بيان اينكه تا آخر امسال، قسمت‌هاي اصلي خطوط جديد مترو بهره‌برداري شده و تكميل آن در سال آينده انجام خواهد شد، اظهار كرد: خط متروي فرودگاه حضرت امام به طول 35كيلومتر، امسال به‌صورت كامل به بهره‌برداري خواهد رسيد و 20كيلومتر از خط 7مترو با 8ايستگاه و 8.5 كيلومتر از خط 6 مترو با 6 ايستگاه نيز امسال مورد بهره‌برداري قرار خواهند گرفت. معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه بخش جنوبي خط6 مترو از دولت‌آباد در جنوب شرق تا ميدان شهدا در مركز تهران كه به خط 4مترو متصل مي‌شود، امسال مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت، تصريح كرد:

هم‌اكنون، 20هزار نفر به‌صورت شبانه‌روزي زير زمين‌هاي تهران در زمينه حفر تونل‌ها و ساخت ايستگاه‌هاي مترو در حال فعاليت هستند. وي اضافه كرد: با بهره‌برداري از خطوط جديد مترو، سهم حمل‌ونقل ريلي در جا‌به‌جايي‌هاي تهران در سال96 به 20درصد مي‌رسد. وي در پايان با تأكيد بر اينكه 20هزار مهندس و كارگر مترو با تمام توان و به‌صورت 24ساعته در تلاش هستند تا افزايش ظرفيت مترو به ‌روزانه حدود 10ميليون سفر را محقق كنند، خاطرنشان كرد: كاري كه طي سال‌جاري و سال آينده قرار است در زمينه توسعه متروي تهران انجام شود، برابر با 56درصد كل مترويي است كه در تاريخ متروي پايتخت ساخته شده است.

کد خبر 344562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha