همشهری آنلاین: معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز مبلع ویزای اربعین از سوی طرف عراقی اعلام نشده است، گفت: تا کنون بیش از ۶۵ هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، حميد محمدي با اشاره به آخرين روند ثبت‌نام در سامانه «سماح» به نشاني www.samah.ir، گفت: ثبت‌نام براي اعزام به عراق در اربعين حسيني، از 16 مرداد آغاز شد و با گذشت 15 روز بيش از 65 هزار نفر نام‌نويسي كرده‌اند.

معاون سازمان حج و زيارت در ادامه با بيان اينكه بر اساس جدول زمان‌بندي صدور رواديد از اول شهريور بايد آغاز مي‌شد، تصريح كرد: دولت عراق هنوز در خصوص قيمت رواديد مبلغي را اعلام نكرده است.

محمدي همچنين عنوان كرد: بر اساس توافقي كه با بانك مركزي انجام شده است، زائران مبلغ رواديد خود را به صورت ريالي از طريق سامانه سماح پرداخت مي‌كنند و بانك آن را به ارز تبديل مي‌كند. به اين ترتيب مشكل تهيه دلار كه سال گذشته براي بسياري از متقاضيان اعزام وجود داشت حل مي‌شود.

معاون امور حج و زيارت سازمان حج افزود: متقاضيان اعزام به عتبات از مراجعه به دفاتر غيرمجاز خودداري كنند و تنها از طريق سامانه سماح و مراجعه به دو هزار و دويست دفتر مجاز حج و زيارت در سراسر كشور براي اعزام به اربعين اقدام كنند.

سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت نيز با اشاره به اينكه محدوديتي در نام‌نويسي براي اعزام به عتبات عاليات عراق در اربعين نداريم، بيان كرد: پيش‌بيني‌ها مبني بر اعزام 2 ميليون زائر در اربعين از ايران است. همچنين تنها راه ثبت‌نام اربعين، سايت اينترنتي سماح است كه براي تسهيل سفر در نظر گرفته شد.

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: هم‌اكنون سه مرز مهران، چزابه و شلمچه براي اعزام زائران اربعين در نظر گرفته شده است.

کد خبر 344136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha