همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اعلام کرد: طی چهار ماه گذشته ۲۵ تن مواد مخدر در مرز پاکستان و ۳.۵ تن مواد در مرز افغانستان کشف شده است.

قاسم رضایی

به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک دادستانی با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: با اقدامات مقابله ای که از سال های گذشته در استان های مرزی انجام شده است ورود مواد مخدر از مرزهای افغانستان به حداقل رسیده است. وضعیت استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی هم که با افغانستان مرز مشترک دارند در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت دیپلماسی وعملیات مشترک در مرزهای پاکستان، اظهار کرد: مطالبات ما این است که مرزبانان پاکستان مانند مرزبانان افغانستان به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

رضایی با بیان اینکه امروز بخشی از قاچاق به سمت مرزهای دریایی رفته است، تاکید کرد: باید ناوگان دریایی و دریابانی به ویژه درهرمزگان و بوشهر تقویت شود. هر چند اقدامات خوبی دراین زمینه در هرمزگان به انجام رسیده است و شاهد کشفیات 2.5 برابری نسبت به سال گذشته هستیم .

رضایی مرزهای کشور را دروازه ورود قاچاق برشمرد و گفت: سال گذشته در انسداد مرزهای زمینی شاهد تصویب اعتبارات خوبی بودیم اما تنها 13 درصد آن اجرایی شد؛ امیدواریم امسال اقدامات در این زمینه بهتر باشد تا بهره بیشتری ببریم.

این فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح های انسدادی در مرزها به ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان هنوز کامل اجرایی نشده است، گفت: در حال حاضر جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند جاده، پاسگاه و برجک است.

وی ادامه داد: در مرزهای پاکستان نیز دره های عمیق و ارتفاعات سر به فلک کشیده وجود دارد که اگر مرز پاکستان را قریب به 300 کیلومتر بدانیم بطور قطع نیازمند تقویت هستیم. همچنین در برخی مناطق جاده دسترسی وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: همچنین به پهباد و دستگاه های الکترونیکی نیاز است البته این امکانات موجود است اما کافی نیست.

وی با اشاره به درگیری های مرزی نیز خاطرنشان کرد: حداقل سه درگیری در هفته در مرزهای شرقی به خصوص زابل اتفاق می افتد.

فرمانده مرزبانی ناجا درباره استفاده از روش های جدید قاچاق نظیر پرتاب مواد مخدر با منجنیق نیز گفت: قبلا قاچاق مواد به روش ترانزیتی انجام می شد اما اینک که جاده ها مسدود شده، قاچاقچیان کانال و یا تونل احداث کرده و از روش هایی چون پرتاب منجنیق به خصوص در مرزهایی چون زابل که دیوارکشی هستند استفاده می کنند که البته برخوردهای لازم در این خصوص صورت می گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا درباره جلسه امروز هم گفت: در جلسه مقابله با مواد مخدر تصمیمات خوبی اتخاذ شد و هدفگذاری برای استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و خراسان جنوبی و کرمان بود.

کد خبر 344022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha