همشهری آنلاین: نخستین دوره جایزه منطقه‌ای کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس زبان، پاییز ۲۰۱۶ در مسکو برگزار می‌شود.

جایزه منطقه‌ای کتاب سال اسلام و ایران

به گزارش روابط عمومی خانه كتاب، دبیرخانه جایزه منطقه‌ای كتاب سال ایران و اسلام در حوزه روس زبان، با هدف شناسایی و معرفی كتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح كه برای نخستین‌بار طی دو سال قبل میلادی (2015- 2014) به زبان روسی در كشورهای مشترك المنافع چاپ شده است، نخستین جایزه منطقه‌ای كتاب سال را برگزار می‌كند.

بر اساس این فراخوان، علاقه‌مندان می‌توانند در حوزه‌های مطالعات اسلامی (كلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، پیامبر اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق، علم كلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلام معاصر وغیره) و مطالعات ایرانی (كلیات، زبان و زبان شناسی ایرانی، مردم شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی، مطالعات ایران امروز و غیره) آثار خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال كنند.

كتاب‌هایی در این دوره از جایزه مورد داوری قرار می‌گیرند كه از ابتكار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی برخوردار باشند و محتوای كتاب دارای ارزش فرهنگی بسیار در خور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و مأخوذ از منابع معتبر و مستند باشد.

همچنین، در كتب ترجمه شده، معیارهای اساسی ترجمه به زبان روسی به نحو مطلوب رعایت شده و در كتب تصحیح شده، آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم رعایت، و نسخ بدل به حد كافی ارائه شده باشد. از نظر تناسب حجم كتاب با محتواف فصل بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصول و یكدستی مطالب، ذكر فهارس فنی، ویراستاری، آرایه كتاب و نداشتن اغلاط چاپی از كیفیت مطلوب برخوردار باشد.

بر این اساس از كلیه ناشران، پدید‌آورندگان و صاحبنظران دعوت می‌شود یك نسخه از كتاب مورد نظر خود را برای شركت در این دوره از جایزه منطقه‌ای كتاب سال، تا پایان ماه اكتبر 2016 به یكی از نشانی‌های ذیل ارسال کنند.

ایران، تهران، میدان هفتم تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، ابتدای خیابان فجر، ساختمان شماره7، طبقه پنجم، دبیرخانه جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی ایران.

فدراسیون روسیه- مسكو- خیابان نیكولامسكایا شماره 1 - كتابخانه ادبیات خارجی- بنیاد بین المللی ایران شناسی- مسكو.
گفتنی است در صورت در دسترس نبودن نسخه چاپی و مشكل برای ارسال اصل كتاب، متقاضیان می‌توانند نسخه پی دی اف كتب مورد نظر خود را به نشانی پست الكترونیك bookaward@ketab.ir ارسال كنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 982188861320+ و +74959885229(30-31-32) تماس حاصل كنند.

دبیرخانه جایزه جهانی كتاب سال، رایزنی فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه، بنیاد بین‌المللی ایران‌شناسی مسكو، بنیاد مطالعات اسلامی مسكو، انستیتو اطلاعات علمی-فرهنگی آكادمی علوم فدراسیون روسیه و انستیتو شرق‌شناسی آكادمی علوم فدراسیون روسیه در ارزیابی علمی آثار و برگزاری این جایزه همكاری می‌كنند.

از این رو آثار برتر و نفرات برگزیده در مراسمی كه به همین مناسبت در مسكو برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

کد خبر 343933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha