همشهری آنلاین: مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان فردا پنجشنبه ۲۸ مرداد در تالار آیینه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مراسم گرامیداشت روز ملی محیط‌بان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست (پام)، در این مراسم که ساعت 10 صبح پنجشنبه 28 مرداد ماه با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و لشگری و مقامات ملی و استانی و محیط‌بانان برتر کشوری و جمعی از خانواده معظم شهدای محیط‌بان کشور در تالار آینه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی تولیت آستان قدس رضوی و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سخنرانی خواهند کرد.

در پایان این مراسم نیز از 67 محیط بان برگزیده کشوری تجلیل به عمل می‌آید.

گفتنی است، 11 ذی‌القعده روز ولادت امام رضا (ع)، به عنوان ضامن آهو و روز محیط‌بان نام گرفته است. محیط‌بانانی که به طور مداوم در عرصه‌های طبیعت با به خطر انداختن جان خود به دفاع و حمایت از حیوانات بی‌دفاع می‌پردازند بطوری که در پنج دهه گذشته 119 محیط بان در این راه به شهادت رسیده‌اند.

امسال 24 مرداد ماه و در روز ولادت با سعادت امام رضا (ع) و به مناسبت روز محیط‌بان جمعی از محیط‌بانان به همراه معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و دیدار با یادگار امام راحل در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یافتند. همچنين دوشنبه 25 مرداد ماه مراسمی در استان هرمزگان برگزار شد و از محیط‌بانان و به ویژه سه شهید محیط‌بان اخیر تجلیل شد.

کد خبر 343520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha