دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

چند روز پس از موضعگیری همزمان ۲ وزیر و سخنگوی دولت یازدهم درباره لغو کنسرت‌ها، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست تقدیر از خبرنگاران، خود و وزارت کشور را در موضوع کنسرت‌ها تابع نظر رئیس قوه قضاییه دانست.

موسیقی

به گزارش همشهري، وزير كشور كه پيش از اين اعلام كرده بود درباره لغو كنسرت در سبزوار و اظهارنظر دادستان مشهد درباره توقف برگزاري كنسرت در خراسان رضوي تا زمان تشكيل جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان به رئيس قوه قضاييه نامه مي‌نويسد، روز گذشته در حضور خبرنگاران حوزه وزارت كشور موضعي گرفت كه تا حدودي با واكنش علي جنتي، وزير ارشاد و محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت در اين حوزه متناقض است.

رحماني فضلي با تأكيد بر اينكه آمار لغو كنسرت در سراسر ايران به يك‌درصد هم نمي‌رسد، افزود: «البته اين رويه در استان خراسان زياد تكرار شده و بنده با شناختي كه از آيت‌الله آملي لاريجاني دارم، بر اين باورم ايشان شخصي منطقي و واقع‌بين است. رئيس قوه قضاييه با توجه به اصولي كه به نفع مصالح اجتماعي است حكم مي‌كند و از همين رو، در ماجراي كنسرت‌ها هر چه ايشان حكم كند، ما تابع آن هستيم.»

پيش‌تر نوبخت از نارضايتي رئيس‌جمهور از روند لغو كنسرت‌هاي داراي مجوز خبر داده و نسبت به آثار سوءفرهنگي و اجتماعي چنين اتفاق‌هايي هشدار داده بود. از سوي ديگر، وزير ارشاد هم در سخناني كه در رسانه‌هايي چون راديو فردا و بي‌بي‌سي فارسي بازتاب داشت، با انتقاد از دلايل واهي قوه قضاييه براي لغو كنسرت‌ها و هزينه‌زا بودن چنين اقدام‌هايي گفته بود: «براي حل اين مشكل بايد با مقام‌هاي قضايي صحبت جدي كنيم.

نمي‌شود يك استان خارج از قواعد كشور عمل كند». اين سخنان جنتي در حالي است كه او اواسط بهار امسال پس از لغو‌شدن كنسرت كيهان كلهر در نيشابور، اعلام كرده بود «در حد بضاعت خود» با رئيس قوه قضاييه مكاتبه كرده اما هنوز بازتابي از پيگيري اين مكاتبه و نتايج آن اعلام نشده است. در عين حال، وزير كشور روز گذشته درباره نقش شوراي تأمين استان‌ها و شهرستان‌ها در لغو كنسرت‌ها هم گفت: «اگر شوراي تأمين گمان كند در يك كنسرت ممكن است درگيري رخ دهد، مي‌تواند حكم به لغو آن بدهد.»

کد خبر 342574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha