همشهری آنلاین: یک مقام مسئول در بانک مرکزی از توافق این بانک با وزارت اقتصاد و سازمان حسابرسی برای رسیدگی به صورت‌های مالی و چگونگی ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و ابلاغ اجرای مفاد آن خبر داد.

Central Bank

به گزارش مهر، عباس کمریی از توافق این بانک با وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان حسابرسی برای رسیدگی به صورت‌های مالی و چگونگی ارایه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و ابلاغ اجرای مفاد آن به بانک‌های عامل خبر داد.

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری بانک مرکزی افزود: براساس این توافق‌نامه، همه موسسه‌های اعتباری موظفند صورت‌های مالی ابلاغی موضوع بخشنامه ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۴ بانک مرکزی را حداکثر تا تاریخ ۳۰ مردادماه امسال، همراه با رسیدگی و اظهارنظر حسابرس در اختیار بانک مرکزی قرار دهند.

وی افزود: براساس این توافق‌نامه، ضرورت دارد حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوطه، صورت‌های مالی موسسه اعتباری تحت حسابرسی خود را طبق استانداردهای حسابرسی ایران که از سوی سازمان حسابرسی تعیین شده و نیز بر مبنای الزامات بانک مرکزی، مورد رسیدگی و اظهارنظر قرار دهد.

وی تاکید کرد که این صورتهای مالی در مجامع عمومی موسسه‌های اعتباری، مبنای تصمیم‌گیری قرار گیرد.

بانک مرکزی، این توافق‌نامه را به مدیران عامل بانکهای مربوطه ابلاغ و تاکید کرده که تا پایان وقت اداری شنبه ۱۶مردادماه فرصت دارند نسبت به ارائه برنامه جدید برگزاری مجمع عمومی به بانک مرکزی براساس صورتهای مالی حسابرسی شده در این توافق، اقدام کنند.

این ابلاغیه به بانکهای صادرات، ملت، تجارت، سینا، رفاه کارگران، کشاورزی، پست بانک، صنعت و معدن، ملی، سپه، مسکن، توسعه تعاون و توسعه صادرات ارسال شده است.

کد خبر 342052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha