همشهری آنلاین: دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: ویژه برنامه هایی در سالروز عملیات و آزادسازی شهرها و نیز در زمان های اوج برگزاری راهیان نور غرب و شمالغرب طی تابستان امسال اجرا خواهد شد.

راهیان‌نور

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، سردار نادر ادیبی در خصوص برگزاری راهیان نور غرب و شمالغرب کشور افزود: ایام اوج راهیان نور غرب و شمالغرب کشور از 26 تیر آغاز می شود و تا 21 شهریور، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اردوهای راهیان نور غرب و شمالغرب از یادمان شهدای قلاویزان در مهران تا یادمان شهدای تمرچین در پیرانشهر برگزار می شود که شامل استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی است.

وی این نکته را نیز یاد آور شد که افتتاحیه راهیان نور سال 95، اوایل اردیبهشت ماه امسال و همزمان با سالروز عملیات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

سردار ادیبی در ادامه خاطرنشان کرد:پرداختن به موضوع جنگ با دشمن بعثی، درگیری با گروهک های ضدانقلاب که طی این نبردها حماسه های بزرگی در قالب عملیات مختلف توسط نیروهای مردمی و مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش انجام شد نیز از موضوعات متنوعی است که درراهیان نور غرب و شمالغرب کشور به آن توجه می شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگ مردمی و نیروهای مسلح در شهر پاوه به مناسبت سالروز آزادسازی شهر پاوه، پرداختن به عملیات مختلفی مانند کربلای 2، نصر 7، کربلای 7، مرصاد و مسلم بن عقیل، بازخوانی شخصیت های شهدای شاخص غرب و شمالغرب همچون شهیدان محمد بروجردی و ناصر کاظمی و شهدای روحانی اهل تسنن از جمله ویژه برنامه های یاد شده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در خصوص نحوه حضور مردم در راهیان نور غرب و شمالغرب کشور گفت: مردم می توانند با مراجعه به پایگاه های بسیج و مراکز اعزام سپاه و سامانه های موسسات و ستادهای مردم نهاد مانند ستادهای شهید باقری و شهید صیادشیرازی در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.

وی افزود: کاروان هایی هم در تهران و شهرداری تهران در چند نوبت به غرب و شمالغرب اعزام می شوند و همچنین مردم می توانند با خودرو شخصی به نخستین یادمان در مسیر مراجعه کنند و در ستاد کاروان ماشین های شخصی ساماندهی شوند.

سردار ادیبی تصریح کرد: میزان حضور مردم در سال گذشته نسبت به سال قبل رشد 2 برابری داشته است و پیش بینی مان این است که امسال نیز این روند افزایشی ادامه داشته باشد.

کد خبر 339763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha