یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرد شماره دو القاعده «شاخه عراق» به نام «حامد جمعه السعیدی» ملقب به «ابوهمام» یا ابو رنا،‌ روز یکشنبه 12 شهریور دستگیر شد.

به گزارش منابع خبری موفق الربیعی مشاور امنیت ملی رئیس جمهور عراق اعلام کرد پس از مرگ ابومصعب الزرقاوی در عراق، اطلاعات زیادی درباره محل اقامت ابوهمام مرد شماره دوی سازمان القاعده عراق پس از ابوایوب المصری جمع آوری شد.

به گفته الربیعی، ابوهمام فرد مجرمی است که عملیات تروریستی علیه مرقدهای امامان عسکری در سامرا را انجام داد.

از سوی دیگر، یک مقام پلیس عراق از کشته شدن یکی از نمایندگان آیت‌الله سیستانی در شهرک العماره در استان میسان به دست افراد ناشناس خبر داد.

وی تاکید کرد: چهار فرد ناشناس صبح روز یکشنبه خودروی حامل شیخ حسن مهدی الجوادی امام مسجد الحسین (ع) را در شهرک العماره مورد هدف قرار داده و وی را کشتند.

این مقام پلیس عراق تاکید کرد که دو هفته پیش پسر این روحانی شیعه نیز که از نیروهای پلیس عراق بود به دست شبه نظامیان ناشناس کشته شد.

شاهدان عینی در منطقه‌ شرق بغداد نیز از انفجار یک بمب در مسیر گشتی پلیس عراق در این منطقه خبر دادند.

این حادثه نیز به مجروح شدن دو نیروی پلیس و دو غیر نظامی منجر شد.

پلیس استان دیالی نیز از کشته و مجروح شدن چند تن از نیروهای پلیس و غیر نظامیان عراقی در حملات جداگانه در این استان خبر داد.

براساس این گزارش، شبه نظامیان ناشناس صبح یکشنبه به گروهی از نیروهای پلیس در مرکز بعقوبه حمله کردند که این حادثه به کشته شدن دو تن از سربازان پلیس و مجروح شدن یک تن دیگر منجر شد.

همچنین دو غیر نظامی نیز در حملات شبه نظامیان به یک بازار در منطقه مقدادیه در نزدیکی بعقوبه مجروح شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: حملات خمپاره‌یی در شرق بغداد موجب کشته شدن شش تن از جمله دو کودک شد.

یکی از مقامات پلیس امروز اعلام کرد: چند خمپاره به منطقه‌ای مسکونی در حاشیه‌ی شرقی بغداد اصابت کرد.

یک مقام بیمارستانی نیز گفت: در اثر این حملات شش تن کشته و 15 تن زخمی شدند.

در همین حال، تحویل مسوولیت نیروهای مسلح عراق به عراقی‌ها از نیروهای ائتلاف که قرار بود امروز انجام شود بار دیگر به دلیل اختلاف درمورد نقش ائتلاف و مسوولیت نیروهای عراقی به تاخیر افتاد.
 
 از سوی دیگر نوری المالکی،نخست وزیر عراق هم روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پرچم فعلی عراق که از سه ستاره و عبارت الله اکبر تشکیل شده، تنها پرچمی است که باید در تمامی نقاط عراق برافراشته شود.

وی این امر را موافق با تصمیم پارلمان عراق و قانون اساسی این کشور دانست.

المالکی هر گونه تغییر در این پرچم را ملزم به تصمیم پارلمان براساس مفاد قانون اساسی دانست.

این در حالی است که دستور مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان عراق مبنی بر پایین کشاندن پرچم عراق از ساختمان‌های دولتی این منطقه و بر افراشتن پرچم کردستان به جای این پرچم‌ها، خشم و مخالفت عراقی‌ها را به دنبال داشت.

حسین الفلوجی، عضو پارلمان عراق نیز مطرح ساختن هر گونه تغییر در پرچم عراق را در شرایط کنونی اقدامی غیر عاقلانه دانست.

وی تاکید کرد: پرداختن به اوضاع پیچیده و مشکلات موجود در عراق و ضعف عملکرد دولت در برآوردن نیازهای مردم در پارلمان، از هر امر دیگری ضروری‌تر است و پرداختن به موضوع پرچم در واقع فرار از واقعیت‌های موجود در عراق محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، علی الدباغ سخنگوی رسمی دولت عراق، اعلام کرد: پارلمان فرصت آن را دارد که در پرچم عراق تغییراتی ایجاد کند، زیرا این پرچم فعلی همان پرچمی است که در زمان دولت جنایتکار صدام شکل گرفت.

هیات علمای مسلمین عراق نیز با صدور بیانیه‌ای پایین کشیدن پرچم عراق در منطقه کردستان عراق را امری غیر قابل توجیه دانست که با هیچ بهانه‌ای قابل پذیرش نیست.

عدنان مفتی، رییس پارلمان کردستان عراق نیز تاکید کرد: کردها حق دارند سرنوشت خود را تعیین کرده و دولت مستقل داشته باشد.

کد خبر 3397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز