پورشه، بنز، ب‌ام‌و و جنسیس ازجمله ماشین‌هایی بودند که ۲دختر سارق علاقه زیادی به دزدیدن آنها داشتند.

متهم

 آنها كه عاشق دور زدن با اين ماشين‌ها بودند بعد از سرقت در تماس با مالباخته‌ها حتي از آنها پول بنزين هم اخاذي مي‌كردند.اين دو دختر جوان كه سارا و ساحل نام دارند اواخر خردادماه تحت تعقيب پليس قرار گرفتند. آن روز مرد جواني با مراجعه به پليس مدعي شد كه خودروي مدل بالايش از سوي 2دختر جوان سرقت شده است. او مي‌گفت كه براي لحظه‌اي ماشينش را به‌صورت روشن در گوشه خيابان پارك كرده و براي انجام كاري كوتاه پياده شده بود كه 2دختر جوان به سرعت سوار ماشين شدند و فرار كردند.

با شكايت اين مرد تحقيقات كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري دزدان شروع شد تا اينكه روز بعد مالباخته بار ديگر نزد پليس رفت و مدعي شد كه سارقان پول بنزين‌شان را هم از او اخاذي كرده‌اند. وي گفت: ساعتي قبل دختر جواني با موبايلم تماس گرفت و گفت كه ماشينم امانت دست اوست. او مي‌گفت كه قصد مسافرت به شمال را دارد و مدعي شد كه اگر پول بنزين را پرداخت كنم، ماشين را صحيح و سالم بازمي‌گرداند. من هم 150هزار تومان به حسابي كه گفته بود واريز كردم.

شماره حسابي كه دختر جوان به مالباخته داده بود سرنخي شد براي دستگيري او. در بررسي‌ها مشخص شد كه اين دختر سارا نام دارد و 20ساله است و هيچ سابقه‌ كيفري ندارد اما چندسال پيش به‌دليل اينكه از خانه فرار كرده بود، با شكايت خانواده‌اش دستگير شده و نزد خانواده‌اش بازگشته بود. با اين اطلاعات سارا دستگير شد و در همان بازجويي‌هاي اوليه به سرقت خودرو با همدستي دوستش به نام ساحل اعتراف كرد اما مدعي شد كه شگردشان براي سرقت آنطور كه شاكي گفته بود، نبوده است.

او گفت: من و دوستم اصلا نياز مالي نداشتيم و فقط به‌خاطر علاقه شديدمان به‌خودروهاي مدل بالا دست به سرقت مي‌زديم. ما با تردد در خيابان‌هاي پررفت و آمد، سوار ماشين‌هاي مدل بالا مي‌شديم و با راننده طرح دوستي مي‌ريختيم، اما كمي بعد و زماني كه راننده از ماشين پياده مي‌شد ماشين را سرقت مي‌كرديم و متواري مي‌شديم. ما فقط مي‌خواستيم چند روزي را با ماشين‌هاي مدل بالا در شهر بگرديم و بعد آن را كنار خيابان رها مي‌كرديم. گاهي نيز با صاحب ماشين تماس مي‌گرفتيم و با گفتن اين جمله كه ماشين را ظرف دو سه روز تحويلش مي‌دهيم، از او پول بنزين مي‌گرفتيم.

با اعترافات متهم، همدست او نيز دستگير شد و كارآگاهان در ادامه موفق به شناسايي مالباختگاني شدند كه خودروهاي بنز، ب‌ام‌و، پورشه، جنسيس و... آنها از سوي متهمان سرقت شده بود. در ادامه مشخص شد كه تمامي خودروها در اختيار صاحبان‌شان است و هيچ‌يك از اين افراد نيز شكايتي از متهمان مطرح نكرده بودند.سرهنگ فخرالدين افراسيابي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح هر دو متهم قرار قانوني از سوي داديار پرونده صادر شده و هر دو متهم روانه زندان شدند.

کد خبر 338852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha