جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

فیلم سینمایی «دراکولا» به کارگردانی و بازی رضا عطاران در شرایطی از چهارشنبه گذشته در سینماهای تهران و شهرستان‌ها روی پرده رفته که سینماداران امیدوارند رکود نسبی حاکم بر گیشه‌های رمضانی را به لطف هنرنمایی بازیگر طناز جبران کنند.

سینما

به گزارش همشهري، پس از گيشه رؤيايي اكران نوروز 95كه حاصل استقبال مردم از فيلم‌هايي چون «ابد و يك روز»، «باديگارد»، «50كيلو آلبالو» و البته «من سالوادور نيستم» بود، فروش سينماها در نيمه دوم بهار چندان چنگي به دل نزد. «رسوايي2» مسعود ده‌نمكي كه برخي گمان مي‌كردند ركوردهاي فروش را بشكند، هنوز به مرز 3ميليارد تومان نرسيده و «اژدها وارد مي‌شود» هم پس از فروكش كردن هيجان‌هاي اوليه، با فروشي متوسط به‌زودي از پرده‌ها پايين مي‌آيد.

از سوي ديگر، اكران «مرگ ماهي» سيدروح‌الله حجازي، «يك دزدي عاشقانه» اميرشهاب رضويان و «آااادت نمي‌كنيم» ابراهيم ابراهيميان هم كمكي به گرم شدن تنور اكران اواخر بهار نكرد و به‌نظر مي‌رسد «ايستاده در غبار» محمدحسين مهدويان هم براي كشاندن مردم به سالن‌هاي تاريك، به زماني طولاني‌تر نياز داشته باشد. روايت متفاوت داستان زندگي حاج احمد متوسليان سردار جاويدالاثر سپاه اسلام تا امروز بيش از 500ميليون تومان فروخته است.

در اين اوضاع و احوال و در شرايطي كه چند روز ديگر به پايان‌ماه مبارك رمضان و فرارسيدن عيد فطر نمانده، آغاز اكران چند فيلم جديد، خوني تازه در رگ‌هاي سينماها جاري كرده و به‌نظر مي‌رسد حتي رسيدن دماي هواي پايتخت به بيش از 40درجه هم نتواند مانع استقبال مردم از اين فيلم‌ها شود. «باركد» مصطفي كيايي، «دختر» سيدرضا ميركريمي، «زاپاس» برزو نيك‌نژاد و دراكولاي عطاران رقابتي سخت براي جلب توجه تماشاگران آغاز كرده‌اند.

بازيگر و فيلمساز طناز خراساني كه در سال‌هاي اخير پولسازترين چهره سينماي ايران بوده، آغازي شگفت‌انگيز با دراكولا داشته و فيلم او فقط در 2روز حدود 250ميليون تومان فروخته است؛ هر چند عطاران بازيگر، همواره جلوه‌اي بيشتر نسبت به عطاران كارگردان داشته و استقبال مردم از ساخته‌هاي او اصلا قابل مقايسه با فيلم‌هايي نيست كه در آنها فقط در مقام بازيگر حضور داشته است. گواه اين مدعا، موفقيت خيره‌كننده «من سالوادور نيستم»، «گينس» و «نهنگ عنبر» در مقايسه با تجربه‌هاي كارگرداني عطاران است.

او پس از سال‌ها حضور موفق در تلويزيون و بازي در فيلم‌هاي سينمايي، سرانجام روي صندلي كارگرداني سينما هم نشست و «خوابم مي‌آد» و «رد كارپت» را ساخت. فيلم اول با وجود خوش آمدن به مذاق منتقدان و حتي درخشش در جشنواره به اندازه نام و اعتبار عطاران مورد توجه تماشاگران قرار نگرفت و دومي هم بيشتر يك تجربه خام از سفري خارجي بود تا يك فيلم سينمايي.
حالا عطاران با فيلمي به سينماها بازگشته كه انتظار مي‌رود رونقي اساسي به گيشه‌هاي تابستاني بدهد. دراكولا با وجود داشتن داستان و ساختاري عجيب فعلا خوب مي‌فروشد و حضور عطاران در كنار بازيگراني چون لوون هفتوان، ويشكا آسايش، سيامك انصاري، ژاله صامتي، ليلا بلوكات، اميد روحاني و محمود نظرعليان مي‌تواند بهترين تبليغ براي آن باشد؛ ضمن اينكه پخش آگهي‌هاي فيلم هم شروع شده و با قدرت تمام ادامه دارد.

چشم اميد ديگر فيلم تازه سينماها هم به تركيب بازيگران و خاطره خوب تماشاگران از كارگردان آن است. نيك‌نژاد كه نقشي اساسي در موفقيت «دودكش» داشت و با دوگانه «دردسرهاي عظيم» هم نشان داد نكته‌هاي ريز كارگرداني را خوب مي‌داند، با دومين تجربه فيلمسازي خود به سينماها آمده است. زاپاس در شرايطي از چهارشنبه 9تير اكران شده كه «ناخواسته» فيلم اول نيك‌نژاد هنوز رنگ پرده را به‌خود نديده است.

زاپاس داستاني شيرين درباره فوتبال دارد و مي‌تواند به لطف حضور امير جعفري، ريما رامين‌فر، جواد عزتي، الناز حبيبي، احمد مهرانفر، شبنم مقدمي و ماهان نصيري فروشي معقول داشته باشد. هر چند برخي معتقدند ساختار فيلم بيشتر تلويزيوني است تا سينمايي اما خاطره خوب تماشاگران از حضور چهره‌هاي محبوب تلويزيون و البته بالا رفتن تب فوتبال به واسطه يورو2016، مي‌تواند برگ برنده آن در روزهاي داغ تابستان باشد.

  • افزايش سينماها در شهرستان‌ها

«دراكولا» از چهارشنبه 9تير در 24سينما در تهران روي پرده رفته و علاقه‌مندان در شهرهاي اصفهان، مشهد و كرج هم همزمان شاهد اكران آن بوده‌اند. قرار است از اين هفته بر تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده فيلم در شهرستان‌ها افزوده شود. «زاپاس» هم كه همزمان با دراكولا به نمايش عمومي درآمده، حدود 30سالن در تهران، شهريار و انديشه در اختيار دارد و 2سينما در مشهد و يك سالن در كرج آن را اكران كرده‌اند.

کد خبر 338725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha