گروه شهری: بیش ‌از 2 هزار و 918 اتوبوس و خطوط یک و دو مترو از 283 نقطه شهر جابه‌جایی بی‌سابقه نمازگزاران را از ساعات آغازین صبح شنبه 21 مهرماه به عهده داشتند.

به گزارش خبرنگار همشهری، مصلای تهران که از چند روز گذشته برای برپایی این مراسم توسط شهرداری تهران آماده شده بود، دیروز و از ساعات آغازین صبح شاهد حضور نمازگزاران از مناطق مختلف تهران بود.

بسیاری از نمازگزاران با استفاده از اتوبوس‌ها و مترو خود را به این مراسم رسانده‌بودند و برخی نیز با پاهای پیاده به مصلای تهران برای برپایی نماز شکوه‌مند عید سعید فطر رفتند.

از ساعت5:30 بامداد روز شنبه قطارهای خطوط یک و 2 متروی تهران به مقصد  ایستگاه‌های‌ مترو در شمال و جنوب مصلی روانه شدند و 2 هزار و 918 اتوبوس از 283 نقطه تهران، جمعیت صدها هزار نفری نمازگزاران را به محل برگزاری نماز عید فطر به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع سالانه کشور منتقل کردند.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: نمازگزاران بلافاصله پس از پایان خطبه‌ نماز که به امامت مقام معظم رهبری اقامه شد، از ساعت 9 صبح به آرامی و به تدریج با حضور در ایستگاه‌های متروی مصلی و شهید بهشتی و توقفگاه‌های اتوبوس در پارکینگ‌های مصلی و اطراف آن به مبادی مورد نظر بازگشتند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد برگزاری مراسم نماز عید فطر از بر پایی نماز عید فطر از سوی شهرداری تهران به‌عنوان نمادی از تحقق مدیریت واحد شهری یاد کرد و افزود: در  تمامی بخش‌ها از جمله بخش حمل‌ونقل، مراسم نماز و جابه‌جایی نمازگزاران، شهرداری تهران با همکاری سایر دستگا‌ه‌های اجرایی حداکثر اهتمام و مساعی خود را جهت آسایش و رفاه حال نمازگزاران به کار بست.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران سید جعفر تشکری هاشمی اظهار داشت: قطارهای مترو با حداکثر ظرفیت ممکن یعنی هر 3 دقیقه یک قطار و اتوبوس‌های شرکت واحد از 88 میدان اصلی و 93 مسجد مادر و بیش از 100 مرکز جمعیتی و شهرک مسکونی نمازگزاران را به مصلی برده و بازگرداندند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: با توجه به تدابیر و تمهیدات به عمل آمده، امسال شاهد کمترین مشکل در زمینه جابه‌جایی نمازگزاران بودیم.

از سویی سازمان فرهنگی-  هنری شهرداری تهران نیز با برپایی 30سایبان فرهنگی در اطراف مصلای تهران هدایای فرهنگی به نمازگزاران داد.

سایبان‌های فرهنگی با شعار جوشش گرم رمضان و با مشارکت 27 فرهنگسرا و3 مرکز داوطلب در 5 محدوده خیابان‌های رسالت، مدرس، پاکستان، خرمشهر و شهید بهشتی برپا شد.

کد خبر 33860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز