دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

شـاید در نـگاه اول نگارخانه‌گردی در این روزهای گرم و طولانی، گزینه اول علاقه‌مندان هنر نباشد اما در شرایطی که میلیاردی شدن به کسب و کار همه فیلم‌های روی پرده تبدیل شده، بازار هنرهای تجسمی هم رونق گرفته است.

نمایشگاه «ناپیدا» تصاویر پنجره‌های یکی از شهرک‌های قدیمی تهران است.

پس از موفقيت حراج تهران و فروش‌هاي ميلياردي تابلوها و آثار بزرگان هنر ايران‌زمين، سر زدن به نگارخانه‌ها براي ديدن آثار ديگر هنرمندان مي‌تواند يك سرگرمي متفاوت در روزهاي ابتدايي تابستان و ميانه ماه رمضان باشد.

به گزارش همشهري، چهارمين دوره نمايشگاه «مهماني هنر» شامل 100اثر خط و نقاشي‌خط 54هنرمند چهارشنبه 2تير در خانه هنرمندان ايران افتتاح مي‌شود و تا 11تير در نگارخانه‌هاي مختلف آن ادامه دارد. فرامرز پيلارام، رضا مافي، نصرالله افجه‌اي، محمد احصايي، جليل رسولي، عين‌الدين صادق‌زاده، احمد آريامنش، هادي روشن‌ضمير، رضا رينه‌اي، مجتبي زماني، عذرا عقيقي، ابوالقاسم عتيقه‌چي و... هنرمندان حاضر در اين نمايشگاه هستند.

  • داستان پنجره‌هاي يك شهرك

علي سلطاني حاصل چند دهه فعاليت خود را در زمينه نقاشي سوررئال در نگارخانه سهراب در قالب نمايشگاه «30سال سوررئاليسم ناب» به نمايش گذاشته است. «ناپيدا» نمايشگاه آثار اعظم شادپور است كه در نگارخانه شماره 6 برپا شده و تا هفته اول تابستان ادامه دارد.

اين هنرمند در نخستين نمايشگاه انفرادي خود سراغ عكاسي از پنجره‎هاي شهرك اكباتان تهران رفته و اشيايي را كه پشت پنجره‌هاي شهرك چيده شده‌اند، دستمايه كار خود قرار داده است. كامبيز خدابنده‌شهركي هم در نگارخانه هفت ثمر مجموعه تابلوهاي رنگ روغن كوچك خود را با موضوع زندگي روزمره شهرهاي شلوغ به نمايش گذاشته است.

  • پشت‌پرده‌هاي يك هنرمند

«پشت‌پرده» نمايشگاهي از نقاشي‎هاي آذر احمدي است كه تا 8تير در نگارخانه ماه برپاست و در 3فضاي مختلف، يك دوره زماني را به نمايش مي‌گذارد. نگارخانه آس هم اين روزها ميزبان يك نمايشگاه خاص است؛ نسخه اصل پوسترهاي سينماي جهان از 1940تا 1970كه شامل 31پوستر چاپ آمريكا، فرانسه، انگليس و آفريقاي جنوبي است. اين آثار از يك مجموعه 98تايي انتخاب شده‌اند ‌كه هر 10روز، پوسترها تغيير مي‌كنند.

نمايشگاه پوسترهاي سينمايي يك‌ماه ادامه دارد و هر شب ساعت 21:30يك فيلم هم در نگارخانه آس به نمايش درمي‌آيد. همچنين نمايشگاه گروهي نقاشي «تجربه زمستان» با آثار 22هنرمند در نگارخانه ايوان آغاز به‌كار كرد. در اين نمايشگاه هنرمنداني از نسل‌هاي مختلف، يك يا 2اثر خود را كه در 3دهه گذشته خلق شده‌اند به نمايش گذاشته‌اند. انسان، موضوع مشترك تابلوها اما نحوه برخورد هنرمندان با آن كاملا متفاوت است. اين نمايشگاه تا 9تير ادامه مي‌يابد.

  • سربازان و اسب‌هاي جامانده

نگارخانه خاك اين روزها ميزبان يك نمايشگاه عكس از آثار علي اتحاد است. هدف از برپايي نمايشگاه «سربازان و اسباني كه جا ماندند» به گفته خود هنرمند، احياي خاطرات فراموش‌شده و يادبود براي مردماني است كه شايد روزگاري بوده و امروز به كلي از خاطره بشري محو شده‌اند. اتحاد آثار خود را كارگرداني كرده است.

در واقع براي روايت اين عكس‌ها هم از مدل‌هاي مطرح استفاده شده، هم براي عكاسي هر عكس، طراح لباس، چهره‌پرداز و طراح ابزار جنگ حضور داشته‌اند. بهاره كيان‌افشار و مينا ساداتي بازيگران جوان سينما و تلويزيون هنرمنداني هستند كه با اتحاد براي خلق آثار همكاري كرده‌اند. نمايشگاه سربازان و اسباني كه جا ماندند قسمت دوم از فصل دوم مجموعه «رازورزي» اين هنرمند است كه با استقبال گسترده هنرمندان عرصه‌هاي سينما و تجسمي همراه بوده و تا چهارم تيرماه برپاست.

کد خبر 337713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha