دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: چند روز پس از خرید، سبزی‌ها پلاسیده می‌شوند. اما آیا می‌توان سبزی را بیشتر از یک هفته نگه داشت؟ در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به روش نگه‌ داشتن سبزی‌ خوردن.

۳ روش عالی برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن برای یک هفته
  • روش تازه نگه‌ داشتن سبزی‌ بیش از یک هفته
  • استفاده از دستمال‌های آشپزخانه و کیسه پلاستیک برای تازه نگه داشتن سبزیجات

این روش شاید یکی از رایج‌ترین روش‌های نگهداری کاهو است که شامل شستن و خشک‌ کردن برگ‌ها، سپس قرار دادن آن‌‌ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آن‌ها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است . در این روش، کاغذ رطوبت اضافی سبزی‌ها را جذب می‌کند و مانع لزج شدن آن‌ها می‌شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کند و تا 5 روز سبزی سالم می‌ماند پس از 7 روز، برخی از برگ‌ها پلاسیده می‌شود اما قابل‌خوردن است.

  • جعبه و دستمال کاغذی برای تازه نگه داشتن سبزیجات

در این روش، یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می‌شود. سبزیها را در آن‌ قرار می‌دهند و سپس با لایه‌ای از کاغذ پوشیده می‌شود. ظرف را نیز می‌بندیم. جعبه از آسیب رسیدن به سبزی‌ها پیش‌گیری می‌کند. در این روش تا 5 روز سبزی‌ها سالم و تازه می‌ماند، پس از 7 روز برخی برگ‌ها پلاسیده می‌شود اما قابل‌خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیر قابل‌ خوردن.

  • یک کیسه پلاستیکی و هوا برای تازه نگه داشتن سبزیجات

در این روش سبزی‌ها، در یک کیسه قرار می‌گیرد کمی در آن هوا دمیده می‌شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می‌شود. در این روش نیز سبزی‌ها تا 7 روز خوب و سالم می‌ماند. پس‌ از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای ترد ماندن و ماند‌گاری طولانی‌ مدت روش 2 مناسب‌تر است و در صورتی‌ که قصد ندارید سبزی‌ها را برای بیش از یک هفته نگه‌ دارید می‌توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.

khorasannews.com

کد خبر 337664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha