یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: او بازیگری است که ترجیح می‌دهد پله‌های ترقی را به‌تدریج بالا برود و به جای پرکاری، با حضور در برخی پروژه‌ها بر تجربه‌های خود بیفزاید.

سینما

در كارنامه بازيگري محسن كيايي 35ساله، بازي در فيلم‌ها و سريال‌هايي چون «عصر يخبندان»، «خط ويژه»، «ضد‌گلوله»، «مهمان ويژه»، «پرده‌نشين» و... ديده مي‌شود. او كه پاي ثابت فيلم‌هاي برادرش مصطفي است، اين روزها «باركد» را روي پرده دارد؛ فيلمي كه در جشنواره فجر سال گذشته جزو آثار برگزيده مردم بود. كيايي در شب‌هاي قدر با ايفاي نقشي متفاوت در «كشيك قلب» روي آنتن تلويزيون مي‌رود. با او درباره بازي در سينما و تلويزيون حرف زده‌ايم.

  • شما در مقايسه با برخي بازيگران بسيار كم‌كار هستيد.

معتقدم بازي زياد در سريال و فيلم به وجهه حرفه‌اي هر فرد لطمه مي‌زند و من ترجيح مي‌دهم در سال 2فيلم بازي كنم. اينكه در طول سال 6فيلم بازي كنم و با 3فيلم در جشنواره حاضر باشم، چيزي به من اضافه نمي‌كند. به‌عنوان بازيگر بايد بتوانم وجه‌تمايزي در شخصيت‌هايي كه بازي مي‌كنم، داشته باشم. وسواس زياد ندارم اما ترجيح مي‌دهم كمتر بازي كنم. براي بازي در فيلم‌هاي برادرم مصطفي هم بايد بگويم سليقه ما به هم نزديك است و روي فيلمنامه‌ها با هم كار مي‌كنيم.

  • فضاي باركد نسبت به ديگر فيلم‌هاي مصطفي متفاوت‌تر است.

من در هر 5فيلم برادرم بازي كرده‌ام و مي‌گويم همه آنها با هم متفاوت هستند. داستان باركد هم در يك فضاي فانتزي اتفاق مي‌افتد. هميشه دنبال كار متفاوت هستيم و موضوع هر فيلم از ماجراهايي مي‌آيد كه در جامعه امروز رخ مي‌دهد. در خط ويژه، موضوع روز، اختلاس و آقازاده‌ها بود و در باركد هم موضوع روز كه مردم با آن مواجهند، فضاهاي مجازي و اينترنت و البته معضل اعتياد است.

  • با توجه به فانتزي بودن داستان، تماشاگران از آن استقبال كرده‌اند.

باركد نمونه كمدي موقعيت است كه تماشاگر به خوبي مي‌تواند با آن ارتباط بگيرد. نمونه اينگونه فيلم‌ها در سينما
كم‌ است و از نمونه‌هاي موفق آن مي‌توان به «موميايي3» محمدرضا هنرمند اشاره كرد. معتقدم اگر در فيلم‌ها حرف و مشكلات مردم زده شود، مخاطب با آن همذات‌پنداري مي‌كند.

  • چرا باركد با وجود استقبال مردم، در داوري جشنواره چندان ديده نشد؟

درباره جشنواره فجر حرفي براي گفتن ندارم. جشنواره‌هاي دولتي در داوري‌ها فضاي كارشناسي صددرصد ندارند و سليقه هم تا حدودي بر انتخاب‌ها حاكم است. در همه جاي دنيا جشنواره‌هاي سينمايي همين‌گونه است. ما هم وقتي فيلم را در جشنواره فجر شركت مي‌دهيم، يعني قوانين را پذيرفته‌ايم و كاري هم نمي‌شود كرد.

  • شما را بيشتر به‌عنوان بازيگر طناز مي‌شناسند. خودتان هم دوست داريد هميشه در فيلم‌هاي طنز بازي كنيد؟

هميشه به‌دنبال اين هستم كه نقش‌هاي متفاوت را تجربه كنم اما ورودم به سينما و حتي تلويزيون با بازي در نقش‌هاي طنز بوده است؛ گرچه دوست ندارم به‌عنوان بازيگر كمدي شناخته شوم.

  • قرار است در جشنواره امسال هم فيلم داشته باشيد؟

هنوز خبري نيست اما سال گذشته يك فيلمنامه به نام «لانه زنبور» نوشته بودم كه امسال شايد به مرحله توليد برسد. البته هنوز كارگردان آن مشخص نيست.

  • بازي در نقش متفاوت

محسن كيايي كه در ميني‌سريال «كشيك قلب» در نقش يك پزشك بازي كرده، درباره انتخاب اين نقش مي‌گويد: «اين سريال 6قسمتي به نويسندگي و كارگرداني حسين مهكام توليد شده و پخش آن از جمعه 4تير از شبكه يك آغاز مي‌شود. مهكام وقتي نقش را به من پيشنهاد داد، با خواندن فيلمنامه آن را پذيرفتم. در اين مجموعه يك نقش كاملا جدي بازي كرده‌ام. مي‌خواستم از نقش‌هاي طنز فاصله بگيرم و خودم را محك بزنم.»

کد خبر 337591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha