شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس تحقیقات و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پدیده گرد وخاک که از صبح جمعه بر فضای این استان حاکم شده است تا اواسط شنبه ادامه دارد.

گرد و خاک استان بوشهر را فرا گرفت

به گزارش ايرنا، پیام مساعدی گفت: تصویرهای ماهواره‌ای هواشناسی بیانگر تشکیل توده ثانویه گرد و خاک در کشور عراق و تداوم این پدیده در استان بوشهر است.

وی یادآور شد: با توجه به شدت آلودگی هوا توصیه می‌شود سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از تردد غیرضروری خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی تمهیدات لازم در زمینه ایمنی ترددهای جاده‌ای و دریایی مد نظر قرار گیرد.

مساعدی با بیان این که بررسی نقشه‌ها بیانگر آرامش بین جو و دریا طی امروز و فرداست، گفت: تا 24 ساعت آینده آسمان استان صاف و نیمه ابری در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی است.

وی افزود: جهت باد شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا 26 کیلومتر در ساعت و در ساعت‌های ظهر سرعت باد تا 34 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بین 30 تا 60 و گاهی به 90 سانتی‌متر می‌رسد.

مساعدی اظهارکرد: بیش‌ترین دما مربوط به شهر برازجان با 45 درجه سانتی‌گراد و کم‌ترین دما نیز مربوط به عسلویه با 23درجه سانتی‌گراد است.
وی گفت: همچنین بیش‌ترین رطوبت با 93 درصد مربوط به عسلویه و کم‌ترین با هشت درصد مربوط به برازجان است.

مساعدی افزود: دمای امروز هوای شهرستان بوشهر نیز 33 درجه سانتی‌گراد و رطوبت 53 درصد است.

  • آلودگی ناشی از ریزگردها درهوای بوشهر هفت برابر حد مجاز است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هم اکنون میزان آلودگی ناشی از ریزگردها درهوای این استان با رسیدن به یک هزار و 66 میکرو گرم بر متر مکعب، هفت برابر حد استاندارد است.

حسین دلشب روز جمعه گفت: پدیده ریزگردها که از کشورهای همسایه وارد ایران شده است از ساعت پنج بامداد امروز با وزش بادهای شمالی به استان بوشهر رسید.

وی با بیان این که میزان ریزگردها در هوای استان بوشهر از بامداد امروز تاکنون تغییر پلکانی داشته است گفت: ساعت 12 امروز میزان ریزگردها در این استان یک هزار و 380 میکرو گرم بر متر مکعب (هشت برابر حد مجاز) بود.

دلشب گفت: استاندارد ریزگردها 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

وی افزود: برنامه‌ریزی دراز مدت برای جلوگیری از وقوع ریزگردها شامل توافق با کشورهای همسایه برای مقابله با این پدیده از طریق درختکاری و مالچ‌پاشی در کانون های تولید ریزگرد است.

وی تاکید کرد: گروه‌های سنی خاص مانند کودکان و افراد مسن بیماران قلبی و ریوی باید بطور جدی از بیرون رفتن از منزل پرهیز کنند و افرادی که ناچار به خارج شدن از خانه در این شرایط نامساعد جوی هستند نیز باید از ماسک استفاده کنند. 

کد خبر 337389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha