یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: ما جیبوتی را کشور برادر خود می‌دانیم و پیشرفت جیبوتی به منزله پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی‌نژاد امروز یکشنبه 12 شهریور پس از استقبال رسمی از "اسماعیل عمر جیله" رییس جمهوری جیبوتی در نهاد ریاست جمهوری، افزود : ماهر چه در توان داریم در خدمت برادرانمان می‌باشد و همواره علاقه مند هستیم در کنار برادرانمان باشیم و با یکدیگر تبادل تجربیات کنیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران و جیبوتی روابط بسیار خوب و صمیمی دارند ، افزود: روابط دوکشور سابقه طولانی ندارد، اما بر روی پایه‌های مستحکمی است .

وی افزود: فعالیتها و کارهای مشترک بین ایران و جیبوتی بسیار کمتر از ظرفیتهای موجود است و ما علاقه‌مند هستیم که از حداکثر ظرفیتها استفاده شود.

احمدی نژاد با اشاره به ملاقات خود با رییس جمهوری جیبوتی در حاشیه ششمین اجلاس سران عضو اتحادیه آفریقادر "بانجول" پایتخت گامبیا، افزود: سفر عمرجیله مقدمه یک جهش را در روابط اقتصادی و توسعه دوکشور در زمینه‌های گوناگون فراهم خواهد کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایران و جیبوتی در مسائل سیاسی و بین‌المللی دیدگاههای مشترکی دارند و باهم کاملا هماهنگ هستند، افزود: ما در مذاکرات زمینه‌های جدیدی را برای همکاری بیشتر دو کشور بررسی خواهیم کرد .

اسماعیل عمرجیله رییس جمهوری جیبوتی نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از این که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌ام خرسندم و حامل پیامهای مودت و دوستی بین ملتهای جیبوتی و ایران هستم .

وی افزود: دیدار ما با آقای احمدی نژاد در بانجول پاییخت گامبیا بسیار خوب بود و زمینه ساز جهش در روابط دوکشور است و ما تلاش داریم تا روابط خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهیم .

رییس جمهوری جیبوتی افزود: ما علاقه مند هستیم روابط مودت آمیز و دوستانه و گرم دوکشور را توسعه بخشیم و با توجه به اینکه جیبوتی عضو سازمانهای مختلف بین‌المللی است و در شمار خانواده امت اسلامی می‌باشد،می توانیم در چارچوب این سازمانها نیز همکاریهای خود را در زمینه‌های مختلف توسعه بخشیم .

رییس جمهوری جیبوتی به دعوت محمود احمدی نژاد رییس جمهوری برای یک سفر سه روزه عصر شنبه وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال منوچهر متکی وزیر امور خارجه قرار گرفت .

اولین دور مذاکرات روسای جمهوری دوکشور پس از گفت وگو با خبرنگاران آغاز شد.

کد خبر 3371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز