سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

گزارش جدید صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از سوء‌استفاده جنسی از کودکان مستقر در کمپ‌های پناهجویان در فرانسه خبر می‌دهد؛ کودکانی که به آنها وعده انتقال به انگلیس داده می‌شود.

در گزارش يونيسف كه قرار است فردا به‌صورت رسمي منتشر شود آمده كه كودكان و نوجوانان در كمپ‌هاي كاله و دانكرك در شمال فرانسه كه كمپ‌هاي اصلي محل زندگي پناهجويان در فرانسه هستند، شرايط «هولناكي» را تجربه مي‌كنند. كودكاني كه در كاله زندگي مي‌كنند به محققان يونيسف گفته‌اند كه قاچاقچيان انسان در قبال كار بدون مزد و سوءاستفاده جنسي به آنها وعده خروج از فرانسه و انتقال به انگليس را داده‌اند.

بيش از 5هزار نفر از پناهجويان يك سال گذشته را در كمپ كاله در حاشيه درياي سياه، حائل ميان فرانسه و انگليس، گذرانده‌اند تا شايد بتوانند در نهايت اجازه ورود به انگليس را پيدا كنند. در ميان اين افراد حدود 500كودك هم هستند كه بيشتر آنها از كشورهاي سوريه، ليبي و افغانستان آمده‌اند.

كمپ پناهجويان در شهر دانكرك نيز كه ظرفيت اسكان حدود 2500نفر را دارد از سوي دولت فرانسه به‌عنوان جايگزيني براي كمپ كاله ساخته شده است. كمپ كاله كه به «جنگل» معروف شده در حومه اين شهر و از سوي خود پناهجويان برپا شده است. زندگي پناهجويان در چادرها و كپرهاي كمپ كاله، بدون آب آشاميدني سالم و امكانات اوليه بهداشتي شرايط بحراني را براي آنها و دولت فرانسه رقم زده است.

انگليس به‌دليل پرداخت حقوق ماهانه به پناهجويان براي آنها مقصد جذابي است. طبق دستور ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس، قرار است تنها 150نفر از كودكان و نوجواناني كه در كمپ كاله و دانكرك زندگي مي‌كنند به اين كشور منتقل شوند، اما به گفته گروه‌هاي حقوق بشري مستقر در لندن روند اين انتقال هم ممكن است تا يك سال طول بكشد.

در گوشه ديگري از اروپا در خاك يونان، تعدادي از پناهجوياني كه در يكي از كمپ‌هاي دولتي در نزديكي آتن زندگي مي‌كنند، در دادگاه اروپايي عدالت شكايتي را عليه توافق اخير ميان اتحاديه اروپا و تركيه به ثبت رسانده‌اند. آنها معقتدند تركيه محل امني براي پناهجويان نيست و اقدام اتحاديه اروپا براي بازگرداندن پناهجويان به تركيه غيرقانوني و برخلاف حقوق بشر است.

اواخر سال گذشته، تركيه و اتحاديه اروپا توافق كردند پناهجوياني كه از راه تركيه و از ميانه درياي مديترانه به يونان مي‌روند را بار ديگر به خاك تركيه بازگردانند. براساس حقوق بين‌الملل، بازگرداندن پناهجويان به كشورهايي كه امنيت جاني آنها ممكن است بار ديگر تهديد شود، غيرقانوني است.

کد خبر 337096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha