چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت لبنان از بیم حمله گروه فتح الاسلام به سفارتخانه‌های خارجیT تدابیر امنیتی در این شهر را افزایش داد

به گزارش ایرنا از بروت، در پی رواج اطلاعاتی درباره قصد هسته‌های به اصطلاح "خفته" گروه سلفی فتح‌الاسلام برای حمله به سفارتخانه‌های عربی و اروپایی ، این مراکز دیپماتیک تدابیر امنیتی خود را در بیروت تشدید می‌کنند. این موضوع را روز چهارشنبه(18 مهر) برخی منابع لبنانی اعلام کردند.

با اینکه گروه فتح‌الاسلام در جریان درگیری‌های ‪ ۱۰۶‬روزه با ارتش لبنان در اردوگاه پناهندگان فلسطینی " نهرالبارد " در شمال این کشور به ظاهر متلاشی شده است اما این خطر وجود دارد که عناصر باقی مانده و متواری آن دست به اقدامات تلافی جویانه و خشونت آمیز بزنند.

این گروه در زمان درگیری بارها اعلام کرد که هسته‌های خفته فتح‌الاسلام در صورت لزوم در همه نقاط لبنان عملیات انجام خواهند داد.

علاوه بر این به دلیل نامشخص بودن سرنوشت شاکر العبسی " سرکرده این گروه سلفی که پیش از این گفته شده بود مرده است ، احتمال متواری بودن و تلاش وی برای سازماندهی مجدد نیروهای سلفی طرفدار این گروه و انجام هر اقدامی از سوی آنان وجود دارد.

در درگیری‌های ‪ ۱۰۶‬روزه میان ارتش لبنان و گروه فتح‌الاسلام در اردوگاه پناهندگان فلسطینی " نهرالبارد " در شمال لبنان ، ‪ ۲۲۳‬تن از افراد مسلح این گروه و ‪ ۱۶۳‬نفر از نیروهای ارتش لبنان جان باختند و ‪ ۲۲۳‬نفر نیز به اسارت ارتش درآمدند.

کد خبر 33687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز