فرمانده عملیات نظامی استان انبار عراق دیروز اعلام کرد، نظامیان عراقی در ۴۰۰متری مرکز شهر فلوجه هستند اما این عملیات به کندی پیش می‌رود.

عراق

به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري سومريه نيوز، عمليات گسترده‌اي ديروز با پشتيباني هوايي نيروهاي ائتلاف در غرب فلوجه آغاز شده ‌است. عشاير داوطلب عراقي هم در اين عمليات حضور دارند. شبكه خبري الميادين هم اعلام كرد كه نيروهاي عراقي به خطوط دفاعي داعش در جنوب فلوجه رخنه كرده‌اند.

همزمان وزير دفاع عراق به محور غربي فلوجه رفته تا بر روند عمليات نظارت كند.فرماندهان ارتش عراق مي‌گويند استفاده داعش از شهروندان شهر فلوجه به‌عنوان سپر انساني باعث كندشدن روند پيشروي عليه مواضع اين گروه و آزادسازي شهر شده‌است. نخست‌وزير عراق ديروز در ديدار با رئيس‌جمهور، رئيس پارلمان و ديگر مقامات ارشد عراقي از نزديك‌بودن آزادي فلوجه خبر داد. بررسي وضعيت آوارگان شهر فلوجه كه از دست داعش مي‌گريزند از ديگر موضوعات مطرح در اين ديدار بود. تا‌كنون حدود 5هزار شهروند ساكن فلوجه از اين شهر گريخته‌اند و در اطراف به‌صورت موقت اسكان داده شده‌اند.

شاهدان عيني از تازه‌ترين جنايت داعش عليه شهروندان فلوجه خبر داده‌اند. براساس اين گزارش، تروريست‌هاي داعش به سمت ده‌ها شهروند عضو 2عشيره فلوجه كه قصد فرار از غرب فلوجه را داشتند تيراندازي كرده و بسياري از آنها را كشته‌اند. داعش در روزهاي گذشته ده‌ها شهروند عراقي را در فرات غرق كرده‌ يا از طريق انفجار انتحاري و تك‌تيراندازها دست به كشتار آنها زده ‌است.

کد خبر 336692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha