گروه‌های هتل‌های داخلی برای مشارکت و همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی در دومین جلسه بحث و بررسی پیرامون نحوه همکاری با هلدینگ‌ها و شرکت‌های هتل‌ساز خارجی که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در ساخت هتل با سرمایه‌گذاران خارجی اعلام کردند.

هتل-گردشگری

آنطور كه سازمان ميراث فرهنگي اعلام كرده است، مسعود سلطاني‌فر نيز در اين نشست با بيان اينكه حضور سرمايه‌گذاران خارجي در بخش گردشگري كشور وارد فاز اجرايي و عملياتي شده است به هتلدارهاي داخلي گفت:در تماس با هلدينگ‌هاي بزرگ دنيا، براي ورود سرمايه‌گذاران خارجي در بخش گردشگري كشور اعلام آمادگي كرديم و بسياري از شركت‌ها در زماني كوتاه به تماس‌ها پاسخ مثبت دادند و براي احداث هتل در كشور اعلام آمادگي كردند.

سلطاني‌فر با بيان اينكه گروه هتل‌هاي اشتايگن برگر، به‌عنوان نخستين گروه پس از مطالعات و بررسي‌هاي لازم، متعهد به ساخت 10هتل در كشور شده است، گفت: برگزاري تورهاي تلفيقي ميان 2 كشور ايران و تركيه و احداث 10هتل در نقاط مختلف ايران نيز ازجمله مواردي است كه مورد توافق قرار گرفته است.

وي ادامه داد: با توجه به ظرفيت‌هايي كه در حوزه فرهنگي-تاريخي، مذهبي-زيارتي، ‌طبيعي و پتانسيل‌هاي گردشگري سلامت در ايران داريم، شاهد رشد صنعت گردشگري در كشور خواهيم بود. رئيس سازمان ميراث فرهنگي اعلام كرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با تشكيل ستاد، مديريت و ساماندهي، حل مشكلات و موانع، حمايت‌ها و تعامل با سرمايه‌گذاران ‌را آغاز كرده است.

سلطاني‌فر گفت: در 5محور تأمين زمين، مشاركت شهرداري‌ها، همكاري وزارت راه، مسكن و شهرسازي، تأمين زمين در مناطق نمونه گردشگري مصوب شده و بايد با مشاركت بخش خصوصي برنامه‌ريزي‌ها آغاز شود. وي با اعلام اين خبر كه هم‌اكنون بيش از 800هتل و هتل آپارتمان در سراسر كشور در دست ساخت است، ادامه داد: حضور سرمايه‌گذاران خارجي در كشور يك موقعيت ويژه است كه بايد با همفكري از آن بهره‌مند شد.

  • فراخوان مشاركت هتلدارهاي داخلي

مديران عامل گروه‌هاي هتل‌هاي داخلي نيز پيشنهادهاي خود را در نشست با سلطاني فر مطرح كردند. حميد كشايي مديرعامل سازمان سياحتي كوثر گفت: سرمايه‌گذاران خارجي بايد با افراد و گروه‌هايي كه در حوزه هتلداري ايران فعاليت دارند وارد مشاركت شوند.

محسن قريب، مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري ايرانگردي و جهانگردي نيز در اين جلسه، نبود مطالعات اقتصادي پروژه‌ها را عمده‌ترين مانع حضور سرمايه‌گذاران خارجي دانست و گفت: براي حضور سرمايه‌گذاران خارجي بايد پروژه‌ها مشخص و معرفي شوند. وي افزود: شركت ايرانگردي و جهانگردي با يك‌ميليون مترمربع زمين در استان‌هاي مختلف، آماده مشاركت با سرمايه‌گذاران خارجي است.

جمشيد حمزه‌زاده، مديرعامل گروه سرمايه‌گذاري هتل‌هاي پارس و رئيس انجمن هتلداران ايران نيز با اشاره به اينكه بسته‌هاي سرمايه‌گذاري بايد به‌صورت شفاف تعريف شود، افزود: گروه هتل‌هاي پارس آمادگي مشاركت و همكاري با سرمايه‌گذاران خارجي را دارد. مديرعامل شركت هتل‌هاي بين‌المللي پارسيان هم در اين نشست تأكيد كرد: گروه هتل‌هاي پارسيان آمادگي همكاري با سرمايه‌گذاران خارجي را دارد.

دستجردي ادامه داد: مطالعات ما در شهرهاي اهواز و همچنين منطقه چابهار انجام شده است و اين مناطق با وجود ظرفيت‌هاي موجود از داشتن هتل‌هاي خوب و مناسب بي‌بهره هستند.

اميري، مديرعامل شركت گروه هتل‌هاي اسپيناس نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه قانون حمايت از سرمايه‌گذاران خارجي بايد مورد توجه قرار بگيرد، تأكيد كرد: بسته‌هاي سرمايه‌گذاري بايد براي گروه‌هايي كه اعلام آمادگي كرده‌اند آماده شود و زمينه مشاركت اين سرمايه‌گذاران با دست اندركاران داخلي صنعت گردشگري نيز فراهم شود.

کد خبر 335893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha