دوچرخه سوار ایرانی حامل پیام صلح و دوستی روز شنبه یازدهم شهریور وارد شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان شد.

به گزارش ایرنا، رحمت الله آزاد که عضو فدارسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران است ، طی دو هفته رکاب زدن امروز وارد شهر لاهور شد.

وی هنگام ورود به این شهر مورد استقبال  محمدرضا امینی  مسوول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران، تنی چند از دیپلماتهای ایرانی و مسوولان محلی این شهر قرار گرفت.

این دوچرخه سوارایرانی که ‪ ۴۷‬سال سن دارد ، هدف از سفرش را ابلاغ پیام صلح و دوستی اعلام کرد.

آزاد اضافه کرد، اسلام دین صلح ، صفا، دوستی و صمیمیت است و چون امسال به نام مبارک پیامبر اعظم (ع) از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است تصمیم به این حرکت فرهنگی و ورزشی گرفتم.

محمدرضا امینی مسوول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نیز گفت : این دوچرخه سوار ایرانی در این حرکت فرهنگی و ورزشی خود اثبات کرد که عده‌ای برای سوء استفاده، چهره اسلام را خشن جلوه می‌دهند.

وی اضافه کرد، ایرانیان مبتکر و خلاق رفتارهایی هستند که در خور تحسین است و شاهدیم که بسیاری از دوچرخه سواران ایرانی حامل پیام‌های دوستی و صلح و احترام به منزلت انسانی عازم بسیاری از کشورها شده‌اند.

امینی خطاب به فرهیختگان ، هنرمندان و ورزشکاران دیگر کشورهای اسلامی گفت: باید تلاش کرد با ابتکار و نوآوری چهره واقعی اسلامی را در مقابل تحریفات، دشمنی‌ها و سوء‌استفاده‌ها نمایان کرد.

رحمت الله آزاد دوچرخه سوار ایرانی از شهر لاهور عازم اسلام‌آباد پایتخت پاکستان خواهد شد، سپس پیام صلح و دوستی را با خود به دهلی‌نو پایتخت هند خواهد برد.

کد خبر 3355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز