همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار از رقابت‌های انتخابی المپیک با نتیجه ۳ بر ۰ استرالیا را شکست داد. امیر غفور به عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار با استرالیا معرفی شد.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، رقابت‌های واليبال انتخابی المپیک 2016 از روز شنبه (8 خرداد) با برگزاری مسابقه بین دو تیم ایران و استرالیا آغاز شد.

داور اول این دیدار فابیو پاسکوالی از ایتالیا و داور دوم سیمونوویچ از صربستان بودند.

این دیدار راس ساعت 10 صبح به وقت محلی و 5:30 صبح به وقت تهران آغاز شد.

تیم ملی والیبال ایران با پیراهن سفید و ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد.

استرالیا هم با لباس سبز و ترکیب گریگوری ساکوچف، لوک پری، پائول کارول، ساموئل واکر، آیدان زینگل، نهیما موته به میدان رفت.

آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون واليبال ايران، ضیایی نایب رئیس فدراسیون و افشاردوست دبیر کل فدراسیون از نزدیک شاهد برگزاری این دیدار بودند.

حدود 10 نفر از ایرانیان مقیم توکیو برای تشویق تیم ملی ایران در سالن متروپولیتن حضور داشتند.

مردان والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25- 19، 25-17 و 25-18 استرالیا را شکست دادند و نخستین گام را در مسیر تعبیر رویای المپیک محکم برداشتند.

پس از پیروزی مقتدارانه ایران برابر استرالیا؛ امیر غفور به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان معرفی شد.

در اين مسابقه امير غفور با كسب 19 امتياز، بيشترين نقش را در پيروزي تيم ملي ايران داشت. غفور 13 امتياز با اسپك، 4 امتياز با دفاع روي تور و 2 امتياز با سرويس كسب كرد.

عادل غلامي و مجتبي ميرزاجانپور نيز هر كدام 10 امتياز در اين مسابقه به دست آوردند.

در تيم حريف، ساموئل واكر، دريافت‌كننده اين تيم با كسب 9 امتياز، امتيازآورترين بازيكن تيمش بود، ولي نتوانست از شكست استراليا جلوگيري كند.

کد خبر 335116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha